جشنواره فارابی در حوزه علوم انسانی نوآورانه عمل می‌کند
کد خبر: 4068210
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
عبدالکریم بهجت‌پور:

جشنواره فارابی در حوزه علوم انسانی نوآورانه عمل می‌کند

حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور، عضو کارگروه قرآنی تفسیر و حدیث سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فارابی جایگاه جشنواره را در حوزه علوم انسانی در کشور مقبول دانست و گفت: جشنواره فارابی با توجه به رویکردهای خود، نوآورانه عمل می‌کند؛ در واقع حضور فرهیختگان پژوهنده جنبه نوآوری جشنواره محسوب می‌شود که ستودنی است.

 عبدالکریم بهجت‌پور

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور، عضو کارگروه قرآنی تفسیر و حدیث سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فارابی، در گفت‌وگو با ایکنا، به عملکرد و رویکرد جشنواره فارابی در حوزه علوم انسانی اشاره کرد و گفت: تمام جشنواره‌هایی که در حوزه علوم انسانی فعال هستند هرکدام به سهم خودشان برای توسعه و گسترش در این حوزه تلاش می‌کنند و این عمل را با هر وسعتی که انجام می‌دهند قابل تشکر و قدردانی است. 

آثار ارسالی به جشنواره

وی در ادامه بیان کرد: جشنواره فارابی با توجه به رویکردهای خود، نوآورانه عمل می‌کند؛ در واقع حضور فرهیختگان پژوهنده جنبه نوآوری جشنواره محسوب می‌شود که ستودنی است. همچنین تعداد آثاری که فرهیختگان، نخبگان و شخصیت‌های علوم انسانی به دبیرخانه جشنواره می‌فرستند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
 
بهجت‌پور به مهم‌ترین مزیت‌های علمی جشنواره اشاره کرد و گفت: آثار ارسالی با موضوع تفسیر و حدیث قرآنی با کار شبانه‌روزی، سرعت عمل و کمال دقت و احتیاط داوری شدند. درباره موضوع مذکور آثار فراوانی فرستاده شد، ولی فقط 250 اثر علمی بررسی شد که 2 اثر باید انتخاب می‌شد و این مسئله کار را برای هیئت داوری سخت کرد، زیرا باید افراد محدودی را انتخاب می‌کردند.

جایگاه جشنواره فارابی

بهجت‌پور اظهار کرد: هیئت داوران پس از تأیید آثار، آنها را ارزیابی ‌کردند و گاه برای انتخاب یک اثر گفت‌وگو می‌کردند و اختلاف نظر داشتند و در برخی گروه‌ها حتی یک اثر درخور ارزیابی تشخیص داده نشد.
 
وی جایگاه و نقش جشنواره فارابی را در فضای بین‌المللی مطلوب ندانست و گفت: این جشنواره توانسته است در کشور در حوزه علوم انسانی جایگاه مقبولی داشته باشد. در حوزه بین‌المللی هم اقداماتی انجام داده، اما نتوانسته است فعالیتش را گسترش دهد. اگر جشنواره در خارج از ایران حرفی برای گفتن داشته باشد، در سال‌های آینده در عرصه بین‌الملل جایگاه خوبی خواهد داشت.
 
بهجت‌پور در پایان اظهار امیدواری کرد که جشنواره فارابی برای بسط و گسترش خود در حوزه علوم انسانی بیش‌ از پیش تلاش کند تا موفقیت‌های بیشتری را کسب و نیز به جامعه علمی کشور خدمت کند.
انتهای پیام
captcha