۹ هزار مبلغ در ماه محرم به سراسر کشور اعزام می‌شوند
کد خبر: 4072237
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۶
از سوی دفتر تبلیغات حوزه؛

۹ هزار مبلغ در ماه محرم به سراسر کشور اعزام می‌شوند

معاون فرهنگی _ تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، گفت: تاکنون سه هزار پیش‌بینی می‌شود 9 هزار نفر در ایام محرم به سراسر کشور اعزام شوند  که بیش از شش هزار نفر آن‌ها از قم و مابقی از شعبات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه در برخی استان‌های دیگر است.

سعید روستا آزاد به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد، معاون فرهنگی _ تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، 29 تیرماه در نشستی خبری تشریح برنامه‌های محرم با بیان اینکه محرم عمیق‌ترین و اصیل‌ترین وجه در زندگی مردم ایران است آن هم به دلیل اینکه مردمی برگزار شده است، گفت: فعالیت دفتر تبلیغات اسلامی در ماه محرم شامل تأمین و تهیه ره‌توشه، برگزاری نشست‌های تبلیغی و اعزام مبلغ است؛ در بخش نخست سه ره توشه در اختیار مبلغان قرار خواهد گرفت. اولین ره توشه به صورت عمومی در 136 صفحه با تعدادی مقاله است که مباحث جدید مانند جلوه‌های تدبیر امام حسین(ع) در روز عاشورا، راهبردهای امام سجاد(ع) در احیای اسلام از جمله آن‌هاست.

روستا آزاد بیان کرد: ره توشه دوم ویژه خانه و خانواده است و موضوعاتی مانند جایگاه زنان در عاشورا و نحوه تبلیغ حجاب در آن تبیین شده است و ره توشه سوم هم در 72 صفحه ویژه مبلغان مناطق ویژه یعنی اهل سنت است و در آن سیمای امام مهدی(عح)، تجارب تبلیغی در مناطق ویژه و بایسته‌های تبلیغ در مناطق ویژه در آن بحث شده است. این ره توشه‌ها در پایگاه اینترنتی بلاغ بارگذاری شده است.

برپایی نشست‌های علمی

وی از برگزاری نشست‌های مختلف علمی خبر داد و افزود: از اول تا ۵ مردادماه روزانه یک نشست علمی با محوریت جهاد تبیین با موضوعات مختلف و با حضور شخصیت‌های سیاسی، حوزوی و دانشگاهی برگزار خواهد شد و تکنیک‌های مؤثر در حوزه جهادی و مهارت گفت‌وگو همچنین گوش دادن و اقدام در این سلسله نشست‌ها ارائه می‌شود، ضمن اینکه آشنایی با شگردهای دشمن و نحوه مقابله با آن از دیگر محورهایی است که در این سلسله نشست‌ها تبیین می‌شود.

معاون فرهنگی _ تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: نشست اول با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رنجبر و با موضوع؛ بررسی صحنه درگیری ایران و آمریکا در ابرچالش تمدنی، راهبردی و نسبت آن با جهاد تبیین، نشست دوم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رضا مهکام، با موضوع تکنیک‌های مؤثر در مواجهه میدانی در عرصه جهاد تبیین و نشست سوم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه با موضوع دستاوردهای معنوی انقلاب برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: نشست چهارم با حضور محمد لسانی با موضوع آشنایی با شگردهای رسانه‌ای دشمن در حوزه جهاد تبیین، نشست پنجم با حضور علیرضا پناهیان با موضوع پاسخ به شبهات جهاد تبیین، نشست ششم با حضور مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و نشست هفتم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدتقی قادری با عنوان سوژه‌های سخن در ماه محرم برگزار خواهد شد.

اعزام 9 هزار مبلغ

روستاآزاد با اشاره به بحث اعزام مبلغ تصریح کرد: در حالی که هنوز یک هفته به ماه محرم مانده است درخواست‌های متعددی از مناطق و نهادها و سازمان‌های مختلف برای اعزام مبلغ داریم و تاکنون سه هزار حکم تبلیغی از قم صادر شده است و در مجموع پیش‌بینی می‌شود 9 هزار نفر به سراسر کشور اعزام شوند  که بیش از شش هزار نفر آن‌ها از قم و مابقی از شعبات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه در برخی استان‌های دیگر است.

معاون فرهنگی _ تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار کرد: حدود سه هزار نفر در قالب گروه‌های جهادی تبلیغی که نوعا افراد بومی هم هستند، همچنین 300 نفر از مبلغان نخبه و استادان دروس خارج در این ایام به مناطق مختلف اعزام خواهند شد.

وی افزود: در مجموع تعداد اعزامی‌های ما شامل مبلغات، مبلغان، گروه‌های جهادی و تبلیغی و ...بیش از 9 هزار نفر خواهند بود که 30 درصد آنان شامل طلاب تا پایه ۱۰ حوزه، 30 درصد سطح دو و مابقی در رده‌های دیگر می‌شوند.

وی ادامه داد: اعزام‌ها به صورت فردی و گروهی انجام می‌شود و چون در تابستان و اوقات فراغت قرار داریم 150 نفر از مبلغان با محوریت تبلیغ برای کودک و نوجوان در پنج بوستان قم مشغول فعالیت تبلیغی و پرکردن اوقات فراغت تابستانه هستند. همچنین تعدادی از مبلغان هم در حرم حضرت معصومه(س) مشغول خدمت‌رسانی هستند.

تبلیغ در قالب 210 گروه

وی با بیان اینکه ایام تبلیغ محرم از 8 تا 19 مردادماه است، گفت: اعزام‌ها به صورت فردی و گروهی در قالب 210 گروه تبلیغی انجام خواهد شد و تدبر در سیره حضرت سیدالشهداء(ع)، بررسی جایگاه ایثار در خانواده و جامعه، مؤلفه‌های تقویت روحیه امید و همدلی، مباحث مهدویت، خلاقیت در روستا، مساجد و هیئت، زندگی عفیفانه و چگونکی تبلیغ عفاف و حجاب از جمله موضوعات مورد تبلیغ مبلغان است.

انتهای پیام
captcha