کد خبر: 4078024
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
سخنگوی دولت تشریح کرد؛

سهم روابط عمومی‌ها در تبیین دستاوردهای دولت

سخنگو، دبیر و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: یکی از رسالت‌های مهم روابط عمومی‌ها این است که بتوانند طعم شیرین دستاوردهای دولت را به مردم بچشانند.

علی بهادری جهرمی

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با حضور محمود قائدی، مدیرکل هماهنگی و آموزش شورای اطلاع‌رسانی دولت، سیدمرتضی موتورچی، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی و مدیران روابط عمومی دستگاه‌های زیرمجموعه این وزارتخانه برگزار شد، با اشاره به حساسیت کار در روابط عمومی‌ها اظهار کرد: روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی و زیرمجموعه‌ها باید بتوانند به‌صورت لحظه‌ای فعالیت کنند و ارتباط بین آن‌ها با یکدیگر به صورت «شبکه و لحظه‌ای» باشد.

وی با تأکید بر کنشگری رسانه‌ای تصریح کرد: روابط عمومی‌ها باید در لحظه وارد میدان شوند و اقدامات مناسب انجام شود تا هم‌افزایی که وظیفه ذاتی ماست به صورت جدی رخ دهد.

سخنگوی دولت بر اقدامات فرادستگاهی تأکید کرد و گفت: در این زمینه تمامی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید به صورت هماهنگ عمل و دستاوردهای یکدیگر را اطلاع‌‌رسانی کنند.

وی بلوغ اجتماعی و همکاری را در این زمینه بسیار مهم دانست و افزود: باید در حملات رسانه‌ای دشمنان بتوانیم به یکدیگر کمک کنیم و نباید فقط نقش تماشاچی را داشته باشیم.

سخنگو، دبیر و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین تصریح کرد: تمامی مدیران روابط عمومی دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید جهاد تبیین را در حوزه فعالیت‌ها سرلوحه کار خود قرار دهند.

بهادری جهرمی با اشاره به در پیش بودن هفته دولت بیان کرد: در این هفته باید مجموعه اقدامات و عملکردی که برای مردم شیرین و مهم باشد مطرح و ارائه شود.

وی این هفته را فرصتی مغتنم دانست تا با ارائه درست دستاوردهای دولت علاوه بر تقویت عملکرد رسانه‌ای میزان هم‌افزایی و مشارکت نیز ارتقا یابد.

بهادری جهرمی بر ارائه گزارش مقایسه‌ای در این هفته تأکید کرد و در این‌باره توضیح داد: مدیران روابط عمومی باید عملکرد دولت را در مقایسه با شرایط آغاز به کار دولت ارائه کنند.

سخنگو، دبیر و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت تصریح کرد: باید بتوانیم با عملکرد درست، جایگاه روابط عمومی و رسانه را در بخش‌های مختلف حفظ و ارتقا دهیم و در عین حال ارزیابی عملکرد جدی نیز داشته باشیم.

در این نشست، سید‌مرتضی موتورچی، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارشی از دستاوردهای روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه‌های زیرمجموعه ارائه کرد.

وی گفت: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حدود ۶۰۰ دستگاه روابط عمومی و یا رابط روابط عمومی وجود دارد که اقدامات بزرگی در حوزه رسانه‌ای در دولت سیزدهم انجام داده‌اند که برخی به نتیجه رسیده و برخی در حال تکمیل است.

موتورچی از بروکراسی اداری و کمبود بودجه به عنوان چالش‌های مراکز روابط عمومی یاد کرد و گفت: علی‌رغم مشکلات توانستیم بهترین رکوردها را در حوزه تولید محتوا و انتشار ثبت کنیم که تاکنون سابقه نداشته است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: خدا را برای تشکیل دولت سیزدهم شاکرم چرا که توانسته حرکت انقلاب را به ریل اصلی بازگرداند و در باب عملکرد رسانه‌ای با وجود تنگناهای فراوان عملکرد خوبی داشته‌ایم.

در ادامه این نشست تعدادی از مدیران روابط عمومی دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بیان مشکلات و چالش‌های موجود و ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌ها و شرکت‌های متبوع خود پرداختند.

انتهای پیام
نام:
ایمیل:
* نظر:
captcha