خراسان رضوی در تدارک استقبال از زائران پیاده در دهه آخر صفر
کد خبر: 4078468
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲

خراسان رضوی در تدارک استقبال از زائران پیاده در دهه آخر صفر

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی از تدارک و برنامه‌ریزی استان برای استقبال از زائران پیاده در دهه آخر صفر خبر داد.

زائران پیادهبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی، سیدجواد موسوی، دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی اظهار کرد: بخشداری احمدآباد، شهرداری مُلک‌آباد و اداره میراث ‌فرهنگی مشهد با هماهنگی صورت گرفته با دیگر دست‌اندرکاران، طرح استقبال از زائران پیاده بارگاه رضوی را آماده کرده‌اند.

وی ادامه داد: این طرح برای اجرا در ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان و استان نیز مطرح و بررسی خواهد شد تا تمام دستگاه‌های مرتبط با خدمات‌رسانی به زائران پیاده برنامه‌ریزی لازم برای استقبال از زائران را انجام دهند.

موسوی یادآور شد: بخش احمدآباد ورودی و پیشانی شهر مشهد از مسیرهای جنوب کشور است و با توجه به افزایش تعداد و تجمیع زائران پیاده که از مسیرهای مختلف به سمت مشهد در حرکت هستند، این محدوده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و به خدمات بیشتری نیاز است.

حسین امیرکلالی، رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مشهد نیز در ادامه گفت: محور ملک‌آباد مهم‌ترین ورودی شهر مشهد است که سالانه میزبان میلیون‌ها زائران ورودی و خروجی مشهدالرضا(ع) است.

وی افزود: طی هماهنگی صورت‌ گرفته با بخشداری احمدآباد و شهرداری ملک‌آباد برای اسکان و پذیرایی زائران پیاده تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

امیرکلالی با بیان اینکه در بخش احمدآباد مشهد ۴۴ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده، افزود: با زنده‌سازی کاروانسراهای تاریخی اسحاق‌خانی به عنوان مجتمع گردشگری و فعالیت چندین نوع از تاسیسات گردشگری و قابلیت‌های تاریخی و فرهنگی از جمله روستای دهسرخ به ‌عنوان مکانی تاریخی و مذهبی که پذیرای امام رضا(ع) در هجرت ایشان از مدینه تا مرو بوده، ظرفیتی بی‌نظیر برای معرفی این محور به عنوان یکی از شریان‌های اصلی گردشگری زیارت است.

انتهای پیام
captcha