مخالفت سیاستمدار سوئدی با قرآن‌سوزی پالودان
کد خبر: 4079137
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰

مخالفت سیاستمدار سوئدی با قرآن‌سوزی پالودان

یان الیاسون سیاستمدار سوئدی ضمن مخالفت با اقدامات صورت گرفته در جهت قرآن سوزی در کشورش، هزینه کردن 43 میلیون کرون برای حمایت از راسموس پالودان را بی‌فایده توصیف کرد.

به گزارش ايکنا به نقل از المرکز السويدی للمعلومات، یان الیاسون، رهبر حزب سوسیالیست حاکم سوئد در اظهاراتی که با واکنش مثبت سیاستمداران و فعالان سوئدی مواجه شد، گفت او خواستار اجرای قانونی در سوئد است که اجازه مجازات کسانی را می‌دهد که به سوزاندن قرآن و کتب مقدس اقدام می‌کنند.

وی تصریح کرد: صرف میلیون‌ها دلار برای حفاظت از تظاهرات یک افراط‌گرا دیوانگی بوده و اقدامی برای حفظ آزادی‌ها یا ارزش‌های سوئد به شمار نمی‌آید. چرا که نه آزادی‌ها و نه ارزش‌های سوئدی از توهین به دیگران و سوزاندن کتب مقدس آنها حمایت نمی‌کند.

این سیاستمدار سوئدی با بيان اينکه صرف میلیون‌ها کرون برای حفاظت از جرم سوزاندن قرآن به وسیله یک فرد افراطی امری غيرمنطقي است، خواستار وضع قانونی برای توقف این اقدام بيهوده شد.

به گفته رهبر حزب سوسياليست حاکم سوئد، طبق فصل 16 بند 8 قانون مجازات این کشور تحریک گروهی از مردم یا قومیتی در جامعه با گفتار یا عمل جرم بوده و مستوجب مجازات است.

انتهای پیام
captcha