نشست «آشنایی با کتاب سند فعالیت‌های مسجد» برگزار می‌شود
کد خبر: 4080482
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵

نشست «آشنایی با کتاب سند فعالیت‌های مسجد» برگزار می‌شود

نشست آشنایی با کتاب سند فعالیت‌های مسجد با حضور یکی از مؤلفان کتاب هفتم شهریورماه برگزار می‌شود.

کتاب سند فعالیت‌های مسجدبه گزارش ایکنا، جلسه آشنایی با کتاب سند فعالیت‌های مسجد با حضور کاظم رجبعلی، یکی از مؤلفان کتاب از سوی مجمع مدارس قرآن و عترت دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

این جلسه در روز دوشنبه، هفتم شهریورماه از ساعت 11:30 تا 13 برگزار می‌شود و از طریق لینک https://www.skyroom.online/ch/elmshahr/jahad-tabligh3 در دسترس قرار می‌گیرد.

کتاب سند فعالیت‌های مسجد تألیف احمدرضا اخوت با همکاری کاظم رجبعلی، عباس رفیع‌ها و حسین مختاری است و از سوی انتشارات قرآن و اهل بیت نبوت(ع) به زیور طبع آراسته شده است.

در بخشی از این کتاب آمده است: «مسجد محلی برای سجده و سجده نمادی از اطاعت همه‌جانبه و از روی خشیت در برابر پروردگار عالم است. در این مکان مقدس که خداوند به آن حرمت داده است، حقایق وحیانی تعلیم می‌شود و زمینه تزکیه و آشنایی با وحی و دریافت‌های غیبی برای مردم مهیا می‌گردد و از رهگذر شکل‌گیری امت، رجوع به امام نور و توجه به مناسک امت آسان شده و قیام الی الله که تنها موعظه خداوند است، برای فرد و جامعه به تحقق نزدیک می‌شود. این نوشتار تلاشی برای تأسیس و اداره چنین مسجدی است.

مسجد محلی بی‌نظیر در رشد و تعالی انسان و تقرب او به سمت خداوند است. محلی که به صورت شبکه‌ای به مسجد الحرام متصل می‌شود و در اثر آن امت به قیام دعوت می‌گردد.

منسک، امت و قیام در مسجد و در ذیل رهبری امام قوام می‌یابد و با ایجاد اتحاد و هماهنگی کلمه توحید را در همه عالم می‌گستراند. بدین ترتیب جا دارد این مکان مقدس که دارای احکامی قابل تأمل است به همانگونه پاس داشته شود که خدا خواسته است. لذا سزاوار است شأن و موقعیت نظام‌سازی آن شناخته شود و محلی برای ساماندهی نیروها و جریان‌سازی توان‌ها و امکانات باشد.

برای این منظور ابتدا لازم است ضرورت عبودیت و نقش سجده در آن دانسته شود آنگاه نقش محل تعیین‌یافته در توان‌افزایی عبودیت فهمیده شود. سه مؤلفه «امت‌سازی»، «منسک‌گرایی» و «قیام برای خدا» مؤلفه‌های تأسیس مسجد بر مبنای تقواست. هر یک از این مؤلفه‌ها بر هم اثر دارد و لازم است اساس برنامه‌ها و فعالیت‌های مساجد شود».

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha