آیت‌الله ناصری مایه امید و پناه معنوی مردم بود
کد خبر: 4080997
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
آیت‌الله حسینی بوشهری:

آیت‌الله ناصری مایه امید و پناه معنوی مردم بود

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تسلیت ارتحال آیت‌الله ناصری تاکید کرد: وجود چنین بزرگانی به مردم امید و آرامش می‌دهد  و مردم در سایه وجود چنین افراد بزرگی می‌توانند زندگی معنوی و مؤمنانه بهتری داشته باشند.

سیدهاشم حسینی بوشهریآیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا ضمن تسلیت ارتحال آیت‌الله ناصری، گفت: خبر ارتحال عالم ربانی و شخصیت شناخته شده و متخلق به اخلاق الهی، مرحوم آیت‌الله ناصری دولت‌آبادی حقیقتا مایه تالم و تاسف فراوان گردید؛ شخصیتی که در دوران تحصیلشان نزد بزرگانی فقیه و مجتهد در نجف تلمذ کردند.

وی افزود: ایشان چهره‌ای خدوم بود و علاوه بر مقام علمی و شأن حوزوی که داشتند مردم ایشان را به عنوان یک چهره اخلاقی می‌شناختند؛ چهره‌ای که سخنان و بیانات ایشان برای طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه تاثیرگذار بود و عموم مردم هم از ایشان بهره معنوی می‌بردند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه تاکید کرد: بحق آیت‌الله ناصری از چهره‌هایی بود که مصداق روایات شریف در شأن مؤمن واقعی بود؛ مؤمنی که نگاه به چهره و رفتار او انسان را به یاد قیامت و خدا می‌اندازد. چنین چهره‌هایی در جامعه ما زیاد نیستند و این افراد سرمایه‌های گرانبهایی هستند که با رفتنشان ثلمه‌ای بر عالم اسلام و حوزه‌ها وارد می‌شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری تصریح کرد: ایشان علاوه بر تاثیرگذاری اخلاقی و معنوی در بین آحاد مردم و به خصوص حوزه‌های علمیه، مدارسی تاسیس کردند که هر کدام در نوع خودش همان سمت و سو و جهت‌گیری اخلاقی را داشتند و تلاش ایشان این بود که افرادی با صبغه فقهی، اخلاقی و معنوی تربیت شوند و بحمدلله هم در این عرصه موفق بودند و مدارسی تحت اشراف ایشان در قم و اصفهان در حال فعالیت است و امیدواریم این برنامه‌ها تداوم داشته باشد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: نکته قابل توجه دیگر در رفتار و کردار آن بزرگوار، عشق و ارادتی بود که به اهل بیت(ع) و به خصوص حضرت بقیة‌الله الاعظم(عج) داشتند، و انسان احساس می‌کرد که با همه وجود در فراق آن حضرت می‌سوزند.

وی اضافه کرد: مردم پای صحبت‌های ایشان در ماه مبارک رمضان و فرصت‌های دیگر می‌نشستند و استقبال از سخنان ایشان نشانه تاثیرگذاری بر قلوب مردم به عنوان یک معلم و عالم وارسته و دلسوز بود. صداقت و راستی در گفتار و لحن شیرین و روان هم مزید بر علت بود و مخاطبان را به خود جلب می‌کرد. 

استاد سطح خارج حوزه علمیه بیان کرد: ایشان علاوه بر این ویژگی‌ها، خدمات دیگری هم داشتد و از جمله مراکزی برای خدمت به مردم تاسیس کردند که به عنوان یادگار از ایشان باقی می‌ماند و خوشبختانه فرزندانی هم دارند که می‌توانند این مسیر را با همان ویژگی‌ها و خصوصیات اخلاقی ایشان تداوم ببخشند و یاد و نام آن بزرگوار را حفظ کنند.

وی افزود: به نظر بنده ضایعه بزرگی هم برای حوزه‌های علمیه سراسر کشور و به خصوص حوزه اصفهان و برای کل جامعه اسلامی بود؛ زیرا وجود چنین افرادی اخلاقی و عالم و منزه فضای معنوی جامعه را حفظ می‌کند و خلأ وجود چنین بزرگوارانی به سختی قابل پر کردن است؛ وجود چنین بزرگانی به مردم امید و آرامش می‌دهد و مردم در سایه وجود چنین افراد بزرگی می‌توانند زندگی معنوی و مؤمنانه بهتری داشته باشند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تاکید بر لزوم توسعه مدارس اخلاقی در سراسر کشور، گفت: آیت‌الله ناصری چندین مدرسه علمیه در اصفهان و قم و برخی شهرها با همین رویکرد و با هماهنگی با مجموعه مدیریت حوزه‌های علمیه ایجاد کردند و افراد دست‌اندرکار امور این مدارس براساس ضوابط و قوانین حوزه به خدمت مشغول هستند و با توجه به شرایط کنونی کشور و جهان، تربیت افراد وارسته و با اخلاق بیش از گذشته لازم است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه همراهی آیت‌الله ناصری با نظام اسلامی و انقلاب و ولایت فقیه را از دیگر ویژگی‌های بارز آن مرحوم برشمرد و تصریح کرد: ایشان در عین اینکه به عنوان چهره برجسته اخلاقی شهرت داشتند ولی هرگاه لازم می‌دیدند از ولایت فقیه و مجموعه نظام و انقلاب فارغ از نقدهایی که بر برخی افراد و مجموعه‌ها وجود دارد حمایت می‌کردند و انقلاب را زمینه‌ساز ظهور می‌دانستند. 

انتهای پیام
captcha