دعوت نوری المالکی برای پایان دادن به اظهارات تنش‌زا
کد خبر: 4082513
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵

دعوت نوری المالکی برای پایان دادن به اظهارات تنش‌زا

رئیس حزب الدعوه خواستار پایان دادن به مطالبی شد که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی عراقی منتشر و باعث تنش بیشتر بین گروه‌های سیاسی می شود.

به گزارش ایکنا به نقل از سومریه نیوز، نوری المالکی رئیس حزب الدعوه عراق با انتشار بیانیه‌ای خطاب به رهبران نیروهای ملی عراق تأکید کرد که از دعوت به دینداری و عقلانیت و مسئولیت‌پذیری و حفظ آرامش و ثبات حمایت می‌کند.

در این بیانیه آمده است که این حزب نسبت به کوچک شمردن ریختن خون ملت نیز هشدار می‌دهد چون ریختن ظالمانه و از سر کینه خون مردم تأثیری درازمدت دارد.

رئیس ائتلاف دولت قانون از تمام گروه‌های سیاسی درخواست کرد که به توافقی قابل قبول همگان برسند که در آن عراق محل تلاقی و حقوق شهروندان عراقی هدف جمعی باشد.

نوری المالکی همچنین خواستار دوری گزیدن از سخنان و انتشار مطالبی شد که نتیجه آن به وجود آمدن تنش بیشتر است.

وی تأکید کرد: آنچه که ما امروز به آن نیاز داریم، این است که از کسانی که به ما بدی و ظلمی کرده‌اند درگذریم و به کسانی نزدیک شویم که از ما فاصله گرفته‌اند؛ چرا که این توصیه پیامبر (ص) خطاب به ماست.

پیام نوری المالکی پس از آن منتشر می‌شود که صفحه منتسب به مقتدی صدر در فضای مجازی (محمد صالح العراقی) چند پیام توهین آمیز خطاب به چارچوب هماهنگی و قیس الخزعلی منتشر کرد.

انتهای پیام
captcha