طلاب با استعداد نباید جذب مراکز غیرحوزوی شوند
کد خبر: 4084848
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶
آیت‌الله العظمی جوادی آملی:

طلاب با استعداد نباید جذب مراکز غیرحوزوی شوند

یکی از مراجع معظم تقلید شیعه خواستار محافظت مدیران حوزه از دوره سوم حوزه علمیه شد و گفت: طلاب با استعداد نباید جذب مراکز غیرحوزوی شوند.

آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی آملی از مراجع معظم تقلید شیعه

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی آملی از مراجع معظم تقلید شیعه در قم امروز یکشنبه ۲۰ شهریورماه در دیدار دبیر شورای سیاست‌گذاری همایش بین‌المللی یکصدمین سال بازتأسیس حوزه علمیه قم اظهار کرد: تاریخ حوزه را می‌توان به سه بخش تقسیم کرد، دوره اول حوزه همان دوره ممنوعیت منبر و لباس روحانیت بود. خروجی آن هم امثال مرحوم خوانساری، مرحوم اراکی و امام راحل بودند و با اینکه آن زمان ضعیف‌ترین دوره حوزه بود، افراد و شخصیت‌های و بزرگان زیادی از آن برخواستند.

وی افزود: دوره دوم، دوره زعامت آیت‌الله بروجردی بود که در آن دوره ایشان ابتکاراتی از قبیل فقه مقارن و طبقات الرجال و.. را به ارمغان آوردند.

این مرجع تقلید جهان تشیع با اشاره به دور سوم حوزه، تصریح کرد: دوره سوم حوزه، زمان انقلاب است که مدیران حوزه باید از این دوره محافظت کنند، درست است که حوزه برای نظام، کار‌های بزرگی مثل تدوین قانون اساسی را انجام داد که یک کار علمی و ارزشمند بود، اما نباید طلاب با استعداد جذب مراکز غیر حوزوی شوند.

وی تأکید کرد: حوزه نباید نهال‌فروشی کند، طلاب خوش استعداد که می‌توانند علمای برجسته شوند نباید جذب جا‌های دیگر مثل قضاوت و امثال آن شوند، چون این‌ها آیندگان حوزه هستند و این امور هدر دادن طلاب و نهال‌فروشی است.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالکریم فرحانی، دبیر شورای سیاست‌گذاری همایش بین‌المللی یکصدمین سال بازتأسیس حوزه‌علمیه قم گزارشی از اقدامات انجام شده، ارائه کرد.

انتهای پیام
captcha