انقلاب اسلامی، افق‌های فراوانی را برای حوزه‌های علمیه گشود
کد خبر: 4091212
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۸
حجت‌الاسلام عباسی:

انقلاب اسلامی، افق‌های فراوانی را برای حوزه‌های علمیه گشود

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: به برکت انقلاب اسلامی، افق‌های فراوانی در برابر حوزه‌های علمیه گشوده و زمینه برای توسعه علمی در رشته‌های مختلف فراهم شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه، عصر امروز ۱۹ مهرماه در حاشیه بازدید از حوزه علمیه الاطهار(ع) وابسته به المصطفی ضمن تبریک ولادت پیامبر اکرم(ص) و میلاد مسعود امام جعفر صادق(ع)، اظهار کرد: امید داریم به زودی حوزه الاطهار(ع) به کانون نورافشانی معارف ناب الهی در اقصی نقاط عالم تبدیل شود.

وی قرار گرفتن انسان در مسیر تفقه در دین را توفیق الهی عنوان کرد و افزود: امام صادق(ع) می‌فرمایند: «إذا أرادَ اللّه ُبعَبدٍ خَیرا فَقَّهَهُ فی الدِّینِ»؛ قدم برداشتن در مسیر تفقه در دین از عنایات و توفیقات الهی است که باید آن را قدر دانست و یا حضرت فرموده‌اند: «مَن تَعَلَّمَ للّه‏ِِ وعَمِلَ للّه‏ِِ وعَلَّمَ للّه‏ِِ دُعِیَ فی مَلَکوتِ السَّماواتِ عَظیما، عظمت و بزرگی حقیقی این است که انسان توفیق یابد برای خدا خالصانه علم بیاموزد و به آن علم عمل کند»، چرا که با تجلی علم در جان و روح خویش، اسباب نشر معارف ناب الهی را فراهم سازد.

عباسی، جامعةالمصطفی را از برکات و حسنات انقلاب اسلامی دانست و گفت: حوزه‌های علمیه همواره کانون توجه مشتاقان معارف اهل‌ بیت(ع) از سراسر عالم بوده است. در گستره تاریخ، حوزه‌های‌علمیه در عرصه بین‌الملل حضور‌ داشته است، اما به برکت عظیم انقلاب‌اسلامی، اقبال وصف‌ناپذیری از فراگیری معارف اهل‌بیت(ع) در دنیا ایجاد شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه گزارشی از فعالیت‌های فاخر جامعةالمصطفی در عرصه بین‌الملل، بر اهمیت توجه توأمان به محتوا و زیرساخت‌های آموزشی تأکید کرد و افزود: به برکت انقلاب‌اسلامی، افق‌های فراوانی در برابر حوزه‌های علمیه گشوده و زمینه برای توسعه علمی و دانشی در رشته‌های مختلف فراهم گردیده است؛ جامعةالمصطفی امروز به عنوان حوزه بین‌المللی، بیش از ۱۷۰ رشته و گرایش علوم‌ اسلامی، علوم‌ ‎انسانی و زبان و فرهنگ‌شناسی را در مقاطع مختلف تحصیلی پایه‌ریزی و ارائه می‌کند.

رئیس جامعةالمصطفی به بحث پایه‌ریزی بیش از ۴۰۰ رشته و گرایش ناظر به نگاه فرهنگی و ارزشی علوم در طرح تحول آموزشی جامعةالمصطفی اشاره کرد و گفت: آرمان انقلاب اسلامی احیای تمدن بزرگ اسلامی است و این مهم جز با حضور قوی و تأثیرگذاری علمی در جهان ممکن نیست.

وی، به پیشرفت‌های قابل توجه گفتمان اسلامی در دوران انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: علی‌رغم تمام دسیسه‌ها و مشکلات، امروز جمهوری اسلامی در مسیر درخشان تولید علم و پژوهش و ارائه آثار فاخر علمی به جهانیان قرار دارد.

انتهای پیام
captcha