نقش تعلیم و تربیتی مساجد مورد غفلت واقع شده است
کد خبر: 4093998
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۸
تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی / ۱۰

نقش تعلیم و تربیتی مساجد مورد غفلت واقع شده است

مدیر حوزه‌های علمیه فارس با بیان اینکه در گذشته مسجد در کنار عبادت، پایگاه مهم تعلیم و تربیت بود، گفت: امروز جنبه پایگاه تعلیم و تربیتی مساجد مورد غفلت قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، مدیر حوزه‌های علمیه فارسحجت‌الاسلام والمسلمین محمد استوارمیمندی، مدیر حوزه‌های علمیه فارس، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی گفت: مساجد باید به جایگاه سابق خود بازگردند.

وی با بیان اینکه جایگاه سابق مسجد در کنار عبادت، پایگاه مهم تعلیم و تربیت بود، اظهار کرد: امروز جنبه پایگاه تعلیم و تربیتی مساجد مورد غفلت قرار گرفته است.

استوار میمندی با یادآوری اینکه در گذشته اولین محوری که در تعلیم و تعلم‌ در مساجد برنامه‌ریزی می‌شد، تعلیم و تعلم قرآن کریم بود، تصریح کرد: برنامه حلقه‌ها و محافل قرآنی چه روخوانی و روان‌خوانی چه حفظ و صوت و لحن قرآن کریم در مساجد برنامه‌ریزی می‌شد.

وی با تصریح اینکه جایگاه سنگری تعلیم و تعلم باید به مساجد بازگردانده شود، بیان کرد: اکنون کلاس‌های قرآن را در دانشگاه‌های علوم قرآنی بردیم در صورتی که چه اشکالی دارد که دانشگاه‌های علوم قرآنی با مساجد پیوندی برقرار و کلاس‌های خود را فراگیر کنند و علاوه بر دانشجویان مربوطه که پذیرش می‌کنند، دانشکده‌های علوم قرآنی و حوزه‌های علمیه با استفاده از پایگاه‌های مساجد، برنامه‌ریزی‌های مردمی قرآنی کنند؛ یعنی قرآن را با مسجد محوری در جامعه ترویج کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس تأکید کرد: امروز به نظر می‌رسد باید کانون‌های فرهنگی مساجد، پایگاه‌های مقاومت و هیئت امنا و ائمه جماعت و همه اعضای مختلف مدیریت مسجد برای فعالیت‌های قرآنی در مساجد یک اولویت جدیدی را تعریف کنند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha