انس با قرآن در جامعه نیاز به همت بلند دولتمردان دارد
کد خبر: 4099957
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۲
تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی / ۱۷

انس با قرآن در جامعه نیاز به همت بلند دولتمردان دارد

دبیر جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه اگر انس با قرآن بین مسئولان بیشتر شود، یقیناً موفقیت و پیشرفت کشور نیز بیشتر خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، دبیر جامعه روحانیت شیرازحجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، دبیر جامعه روحانیت شیراز، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به راهکارهای تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی گفت: مسجد محل انس با قرآن است و مسجد اصلاً بدون قرآن، مسجد نیست.

وی افزود: اگر در مسجد، آموزش قرآن، انس و ارتباط با آن و همچنین انس با قرائت، تفسیر و تجوید قرآن نباشد، مسجد یک نقطه ضعف بزرگ دارد و باید به این معنا توجه کرد و آن را با قرآن مرتبط کرد.

دبیر جامعه روحانیت شیراز  ادامه داد: هر پیشرفتی داشتیم به دلیل ارتباط با قرآن و اهل بیت(ع) بوده، از این به بعد نیز همین معنا است لذا باید مساجد پایگاه قرآنی باشند و مؤمنان به‌ویژه جوانان در مساجد با ارتباط با قرآن مسیرشان را انتخاب کنند.

طاهری در پاسخ به اینکه نقش نهادهای مختلف مانند سازمان تبلیغات، ارشاد، اوقاف و... در این زمینه چیست، اظهار کرد: اگر اولویت اصلی نه فقط این مراکزی که نام برده شد بلکه اگر همه مسئولان کشور و وزارتخانه‌ها  انس با قرآنشان بیشتر شود یقیناً موفقیت و پیشرفت کشور بیشتر خواهد شد؛ یعنی این موضوع تکلیفی برای همه است و قرآن را بسط و گسترش دادن در جامعه برای همه وظیفه است.

رئیس هیئت امنای آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز در پاسخ به اینکه چرا این موضوع تاکنون تحقق پیدا نکرده است و ضعف یا کم‌کاری این مسئله از کجاست، گفت: این کار همت بلند نیاز دارد؛ یعنی دولت باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای را با مدیریت این سه مرکز داشته باشد ضمن اینکه کار را مردمی کند و خود مساجد و مردم مساجد را باید در این قضیه تشویق کرد که آن‌ها خودشان از مسئولان و ائمه جماعات بخواهند و اگر این معنا را خود مردم در مساجد تحقق دهند تبعاً مسئولان نیز می‌بینند که تکلیف دارند و باید انجام وظیفه کنند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha