پذیرش دانشگاه مجازی المصطفی در هشت زبان بین‌المللی
کد خبر: 4094881
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰

پذیرش دانشگاه مجازی المصطفی در هشت زبان بین‌المللی

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه از پذیرش هزاران دانش‌پژوه علاقه‌مند به دروس علوم اسلامی و انسانی در هشت زبان بین‌المللی در دانشگاه مجازی این نهاد علمی و بین‌المللی خبر داد.

علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه ظهر امروز پنجم آبان‌ در دیدار معاون وزیر و رئیس سازمان اموردانشجویی وزارت علوم به معرفی جامعةالمصطفی و پیشینه آن پرداخت و گزارشی از فعالیت‌های المصطفی در واحد‌های داخل و خارج از کشور ارائه کرد.

وی با اشاره به تحصیل ده‌ها هزار دانش‌پژوه غیرایرانی از ۱۳۰ ملیت مختلف در جامعةالمصطفی، افزود: در حال حاضر جامعةالمصطفی دارای ۱۵۰ رشته و گرایش در سه حوزه «علوم اسلامی»، «علوم انسانی» و «زبان و فرهنگ‌شناسی» است که به دو شیوه دانشگاهی و سطوح حوزوی به طلاب و فراگیران غیرایرانی خود ارائه می‌دهد.

رئیس جامعةالمصطفی ادامه داد: بخش آموزش مجازی جامعةالمصطفی با هشت زبان بین‌المللی، پذیرای هزاران دانش‌پژوهی است که امکان حضور در واحد‌های جامعةالمصطفی را ندارند. همچنین مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی جامعةالمصطفی، سالانه میزبان هزاران نفر از استادان دانشگاه‌های جهان و فعالان علمی و فرهنگی بین‌المللی است.

وی آموزش زبان فارسی به غیرایرانیان را یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های جامعةالمصطفی عنوان کرد و گفت: المصطفی از چندین دهه تجربه در موضوع آموزش زبان فارسی به غیرایرانیان بهره‌مند است و مسئولان آموزش زبان فارسی کشور، بار‌ها بر نقش ویژه جامعةالمصطفی در گسترش آموزش زبان فارسی در جهان اذعان کرده‌اند. جامعةالمصطفی آمادگی دارد این تجربیات ارزشمند را در اختیار سایر مراکز علمی و دانشگاهی کشور قرار دهد.

عباسی، دانش آموختگان جامعةالمصطفی را از ارزشمندترین سرمایه‌های فرهنگی کشور برشمرد و اظهار کرد: جامعةالمصطفی عقبه فرهنگی مهمی برای کشور به شمار می‌آید و این آمادگی را دارد تا بیش از گذشته در مسیر پیشبرد آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی و دیپلماسی علمی کشور گام بردارد.

جذب دانشجویان غیرایرانی 

سپس هاشم داداش‌پور، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان ضمن ابراز خرسندی از حضور در المصطفی و تقدیر از دستاورد‌های علمی و دانشگاهی جامعةالمصطفی، افزود: یکی از اولویت‌های وزارت علوم، ایفای نقش علمی در عرصه‌های بین‌المللی است و جذب دانشجویان غیرایرانی یکی از اجزای مهم دیپلماسی علمی کشور به شمار می‌آید.

وی با اشاره به رشد پذیرش دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور، گفت: در چند سال اخیر تعداد دانشجویان غیرایرانی در کشور به شکل چشمگیری افزایش یافته است. البته دانشگاه‌های کشور از جایگاه علمی برجسته‌ای در جهان برخوردارند و می‌توانند جایگاه بسیار بهتری در جذب دانشجوی غیرایرانی داشته باشند.

داداش‌پور با تاکید بر تغییر جغرافیای جذب دانشجویان خارجی در جهان، خاطرنشان کرد: با توجه به تحولات صورت گرفته در این موضوع، نگاه ویژه‌ای در برنامه‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران برای پذیرش دانشجویان غیرایرانی پدید آمده و جامعةالمصطفی از ظرفیت‌های ارزشمندی در این عرصه برخوردار است که قطعا مورد توجه ما قرار دارد.

پیش از این جلسه، معاون وزیر علوم با حضور در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره)، مدرسه آموزش زبان و معارف اسلامی المهدی، دانشگاه مجازی و مؤسسه زبان و فرهنگ‌شناسی المصطفی بازدید و از امکانات این مجموعه‌ها مطلع شد.

انتهای پیام
captcha