توسعه دیدگاه‌های قرآنی رهبری باید خیلی جدی پیگیری شوند
کد خبر: 4094888
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸
رئیس اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب:

توسعه دیدگاه‌های قرآنی رهبری باید خیلی جدی پیگیری شوند

رئیس اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب گفت: توسعه دیدگاه‌های قرآنی رهبر انقلاب، دین شناسی، دیدگاه‌های اقتصادی، تاکیدات علمی و سایر دغدغه‌های رهبری باید در این اقدام به صورت جدی پیگیری شوند.

محمدرضا صالح، رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح، رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان امروز پنجم آبان در دیدار رئیس اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری در سخنانی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت بالای مؤسسه ما این آمادگی را داریم، نمایشگاهی دائم و یا فصلی را از مجموعه آثار مقام معظم رهبری و سایر آثار و تألیفات موجود در مؤسسه حفظ و نشر را برگزار کنیم.

وی افزود: نکته دیگر برگزاری نشست‌های نظامند و هدفمند با رویکرد تبیین اندیشه‌های مقام معظم رهبری است که می‌تواند در همه حوزه‌های فرهنگی پژوهشی و تبلیغی اجرا شود.

رییس نمایندگی المصطفی در خراسان ادامه داد: امروز دغدغه تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب به صورت عام و خاص در مجموعه به صورت جدی کلید خورده است و اهتمام ویژه در حوزه‌های بصیرتی در بخش‌های فرهنگی، تربیتی، ارتباطات، تبلیغ، کوتاه مدت و ... با حضور اعضای هیات علمی، اساتید، طلاب و کارکنان در مجموعه ایجاد شده که منجر به برگزاری حدود ۲۱۰۰ ساعت همایش و کنفرانس در راستای تبیین بیانیه گام دوم شده است.

وی تصریح کرد: تعاملات طرفینی به ویژه در مجموعه‌های تحت اشراف رهبر معظم انقلاب باید روز به روز قوی‌تر و تفاهم‌نامه‌ها نیز به اقدامات موثر بدل شوند.

صالح ادامه داد: ارتباط مؤسسه حفظ و نشر آثار با نمایندگی المصطفی در خراسان باید توسعه یابد چرا که طیف گسترده مخاطبان با رده‌های سنی و امور مختلف در المصطفی می‌توانند مخاطب شما در فعالیت‌های متنوع مؤسسه مانند برگزاری دوره‌های آموزشی باشند.

توسعه دیدگاه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین علی ذوعلم، رئیس اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب با بیان اینکه المصطفی نهادی ژرف و ریشه‌دار با طول، عرض، عمق و ارتفاع است، افزود: تمدن‌سازی یعنی فکر‌سازی و آن پیوند جهان اسلام و شکل‌گیری تمدن اسلامی است که مقدمات ساخت آن در دست ما است.

معاون سابق مؤسسه پژوهشی حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری ادامه داد: ما نباید نگاه نَقلی به بیانات رهبر انقلاب داشته باشیم و باید با پشتوانه مکتبی و گفتمانی امام راحل(ره) و سایر متفکرین اجتماعی‌اندیش نسبت به منویات مقام معظم رهبری تفکر گفتمانی داشته باشیم و باید کُنهِ مطالب و بیانات را به عنوان یک اندیشه ترویج کرده و از برداشت‌های تبلیغی عبور کنیم.

ذوعلم بیان کرد: توسعه دیدگاه‌های قرآنی رهبر انقلاب، دین شناسی، دیدگاه‌های اقتصادی، تاکیدات علمی و سایر دغدغه‌های رهبری باید در این اقدام به صورت جدی پیگیری شوند.

وی عنوان کرد: دوره‌های آموزشی دفتر حفظ و نشر آثار در جهت تعمیق انقلاب اسلامی و تربیت متفکرین انقلابی تلاش می‌کند و المصطفی می‌تواند در این زمینه موفق باشد و در این دوره‌های آموزشی در ابعاد گسترده با تکیه بر نیروی جوان انقلابی ورود کند و پرداختن به این مباحث می‌تواند فکر را به عمل تبدیل کند و اعجاز امام(ره) در سال‌های پیروزی انقلاب همین امر بود.

استاد حوزه و دانشگاه اظهارکرد: با توجه به مخاطب بین‌المللی المصطفی حفظ هویت منطقه‌ای در اندیشه تمدنی بسیار موثر است و طبق اندیشه رهبری و امام راحل(ره) قرار نیست اندیشه و فرهنگ ایرانی و توسعه آن به دنیا القا شود، چرا که این اتفاق در بلند مدت، علاقمندان به ایران و انقلاب را از بدنه ملی، تفکر و هویت بومی خود جدا می‌کند و این نوعی دوگانه‌سازی است که ریشه در تفکر استکبار دارد.

ذوعلم تصریح کرد: تحلیلی از نسخه‌های اسلامی ارائه شده در سطح جهان و تولید نسخه‌های درست برای مخاطبان و علاقمندان به اسلام در سطح جهان، وظیفه طلاب المصطفی است. همچنین با توجه به ظرفیت‌های بیانیه گام دوم انقلاب، اینکه دلالت‌های بیانیه برای مناطق چیست، می‌تواند با بهره‌گیری از ظرفیت طلاب در المصطفی در قالب یک اندیشکده بررسی شود و این مجالی است برای تفکرات عمیق ولو نقادانه باشد.

انتهای پیام
captcha