پدافند غیرعامل در ساخت‌وسازها رعایت شود
کد خبر: 4095981
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶

پدافند غیرعامل در ساخت‌وسازها رعایت شود

امام‌جمعه اصفهان در دیدار با معاون حقوقی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: امروز باید پدافند غیرعامل را در ساخت‌وسازها و ساختمان‌های کشور حتی پاساژهای خرید رعایت کرد.

دیدار معاون حقوقی سازمان پدافند غیرعامل کشور با امام‌جمعه اصفهان

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با معاون حقوقی و بازرس ویژه سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار کرد: آیه 80 سوره انبیا به‌عنوان آیه‌ای بسیار متناسب و زیبا برای سازمان پدافند غیر عامل کشور انتخاب شده است.

وی تصریح کرد: امروز قطعا حملات سایبری از مهمترین تهدیدات است که باید تدابیری جدی برای آن اندیشید.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه امنیت در هر ابعادی برای حیات و بقای یک حاکمیت و کشور مهم است، گفت: امروز هر چه برای تأمین امنیت کشور هزینه کنیم، سرمایه‌گذاری است.

وی بیان کرد: امروز باید پدافند غیرعامل را در ساخت‌وسازها و ساختمان‌های کشور حتی پاساژهای خرید رعایت کرد. متأسفانه اغلب پاساژها و مراکز خرید فقط یک درب ورودی دارند و چنانچه اتفاق و خطری چون آتش‌سوزی رخ دهد، هیچ راه خروج دیگری برای مردم حبس شده در آتش نیست.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد تأکید کرد: امروز باید از ظرفیت‌ها و منابع ارزشمند داخل ایران به بهترین نحو بهره ببریم، مدیریت صحیح منابع و ظرفیت‌های گردشگری ایران می‌تواند باعث رونق اقتصادی کشور شود، البته در این امر باید رعایت و توجه به اصول پدافند غیرعامل مدنظر باشد.

در ابتدای این دیدار، سردار منصور سعد، معاون حقوقی سازمان پدافند غیرعامل کشور ضمن ارائه مجموعه اقدامات انجام شده در این عرصه گفت: سلسله اتفاقات اخیر در کشور اعم از اغتشاشات، حوادث تروریستی، خلل ایجاد شده در روند سوخت‌رسانی و...، اهمیت پدافند غیرعامل را بر همگان ثابت کرد.

وی تصریح کرد: تاریخ ثابت کرده است که ایران به دلایلی چون موقعیت خاص ژئوپلیتیکی، قدرت نفوذ در جهان، حلقه وصل شرق با غرب جهان، منطقه خلیج فارس و دسترسی به منابع مهم انرژی، همواره مورد تهدید دشمنان بوده است.

معاون حقوقی سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: رسالت اصلی پدافند غیرعامل، پیش‌بینی و پیشگیری است. بر این اساس، برای حراست از جان و مال مردم و نظام، قرارگاه‌های متعددی چون قرارگاه حملات سایبری، هسته‌ای، زیستی، پرتویی و شیمیایی ایجاد کرده‌ایم تا در مقابل تهدیدات دشمن ایمن باشیم.

وی یادآور شد: امروزه تهدیدات سایبری و حملاتی از جنس سایبر، جزو مهمترین تهدیدات علیه ایران است، شاید به جرئت می‌توان گفت که در هر ثانیه، یک حمله سایبری به ایران صورت می‌گیرد که با توان نخبگان و جوانان متخصص در این عرصه، اغلب دفع می‌شود.

انتهای پیام
captcha