ضرورت توجه طلاب به حفظ سلامت اعتقادی و عملی
کد خبر: 4096575
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸
آیت‌الله علیدوست مطرح کرد:

ضرورت توجه طلاب به حفظ سلامت اعتقادی و عملی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: همانگونه که زندگی و روابط اجتماعی افراد هر قشری باید در سلامت فکری و عملی باشد؛ طلبه دین نیز باید سلامت اعتقادی و عملی خود را به گونه‌ای حفظ کند تا موجب ناراحتی و انزجار پدر و صاحبی مهربان همچون حضرت امام زمان(عج) نگردد.

آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عصر امروز، دهم آبان‌ماه در نشست تربیتی «بایسته‌های طلبه معاصر» که با حضور اساتید و طلاب در مدرسه علمیه شهابیه تحت اشراف جامعةالمصطفی برگزار شد، با اشاره به اهمیت واژه قلم و ریشه قرآنی و روایی آن، اظهار کرد: شأن نزول سوره قلم و بسیاری از آیات دیگر و روایات متعددی مانند «فضل العالم علی غیره، کفضل النبی علی امته» تصریح روشنی به مقام عالمان دینی دارند.

وی افزود: در حدیثی از نبی مکرم اسلام(ص) از مقام عالمان دین روایت شده در قیامت، انبیاء الهی و شهدا به آن غبطه می‌خورند که موجب تعجب انسان از این مقام والا می‌شود که چگونه خداوند این احترام و عظمت را در کسوت علمای دین قرار داده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه می‌دانیم به عالم، وحی الهی نازل نمی‌شود و شاید از مقام عصمت نیز برخوردار نباشند، خاطرنشان کرد: چیزی که مقام علما را از شهدا و حتی انبیاء الهی که حاملان وحی الهی بودند، بیشتر کرده، تبلیغ دین پیامبر خاتم(ص) است که باید با همت والا و حساسیت بسیار، از این مقام محافظت کرد و شکرگذار آن بوده و آن را به ثمن بخس نفروخت.

آیت‌الله علیدوست، با اشاره به آسیب‌های احتمالی در قشر عالمان دینی، ابراز کرد: همانگونه که زندگی و روابط اجتماعی افراد هر قشری باید در سلامت فکری و عملی باشد؛ طلبه دین نیز باید سلامت اعتقادی و عملی خود را به گونه‌ای حفظ کند تا موجب ناراحتی و انزجار پدر و صاحبی مهربان همچون حضرت امام زمان(عج) نگردد.

استاد درس خارج فقه حوزه، با تأکید بر قدردانی و حرمت‌داری طلاب ملیتی المصطفی از شخصیت ویژه خود، بیان کرد: تنبلی و ضایع کردن وقت، آسیب مهمی است که شاید هر انسانی با آن درگیر شود؛ اما طلبه المصطفی که کشور و خانواده خود را برای کسب و تعلم دین رها کرده و به این مکان مقدس هجرت کرده، باید برای هر دقیقه عمر خود احساس وظیفه کرده، برنامه‌ریزی مدونی داشته و از فرصت‌های زندگی خود به شایسته‌ترین شکل بهره برد.

ارسالی/طلاب با حفظ سلامت اعتقادی، رضایت امام زمان(عج) را کسب می‌کنند

وی با طرح این پرسش که وقتی به دورانداختن قطره آب یا چوب کبریتی اسراف و حرام است، آیا به هدر دادن دقایق عمر حرام نیست؟ ادامه داد: 10 سال نخست تحصیل علوم دینی، همانند دوران شیرخوارگی نوزاد است که بنیان علمی و قوت دانشی طلبه را می‌سازد؛ اگر از این دوران به شکل بهینه‌ای استفاده شود، بهره‌وری از آن در سال‌های آتی ممکن و آسان خواهد بود. عالم دین نباید از کسب علم سیر شود و یا خود را به سری بزند بلکه باید از هر فرصت و از هر شخص صالحی برای کسب علم استفاده کند.

آیت‌الله علیدوست با بیان اینکه ادب سربازی، مرتبط بودن با سردار و فرمانده خویش است، عنوان کرد: ادای نماز‌های نافله یومیه و هدیه دادن به امام زمان(عج)، می‌تواند به ایجاد و تقویت این ارتباط کمک کند و به یقین ایشان هم در فرصت مقتضی هدیه را به شکل احسن به ما باز می‌گردانند که این موضوع می‌تواند به رشد و تعالی سرباز منجر گردد.

انتهای پیام
captcha