راه‌اندازی حوزه علمیه مشترک با تدریس اساتید شیعه و سنی در سوریه
کد خبر: 4099000
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۸
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی پیشنهاد داد:

راه‌اندازی حوزه علمیه مشترک با تدریس اساتید شیعه و سنی در سوریه

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، راه‌اندازی مدرسه یا حوزه علمیه‌ای مشترک با تدریس اساتید هر دو مذهب اسلامی را به جامعةالمصطفی نمایندگی سوریه پیشنهاد داد.

حمید شهریاری، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله حمید شهریاری، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی و عضو هیئت امنای جامعةالمصطفی، امروز ۲۱ آبان‌ماه با حضور در حوزه امام خمینی(ره) نمایندگی جامعةالمصطفی در سوریه، از روند فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی این مرکز آشنا شد.

وی در جمع اساتید این حوزه بر ضرورت تقریب مذاهب اسلامی به ویژه نزدیکی میان علمای شیعه و اهل‌سنت تأکید کرد و پیشنهاد تشکیل حوزه و مدرسه مشترکی با تدریس اساتید هر دو مذهب اسلامی را ارائه داد.

در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن مهدوی‌مهر، نماینده جامعةالمصطفی العالمیه در سوریه اظهار کرد: نگاه تقریبی جامعةالمصطفی نه تنها در مسائل آموزشی بلکه در مباحث اخلاقی و فرهنگی وجود دارد، لذا فارغ‌التحصیلان المصطفی در هر جای دنیا که باشند، عامل وحدت و انسجام جامعه اسلامی هستند.

نماینده جامعةالمصطفی العالمیه در سوریه همچنین بر ضرورت تقریب و وحدت میان علما بلاد تأکید کرد.

در این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین نبیل الحلباوی، مدیرگروه علمی کلام و فلسفه اسلامی نمایندگی نیز در سخنانی ضمن تأکید بر ضرورت وحدت میان علمای جهان اسلام به ویژه در عصر حاضر، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران امروزه طلایه‌دار و منادی وحدت اسلامی در جهان اسلام است و با دعوت از علمای بزرگ مذاهب اسلامی از سراسر جهان و برگزاری کنفرانس‌های متعدد، گام‌های عملی لازم در این زمینه را برداشته است.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین صفار هرندی، نماینده مقام معظم رهبری در سوریه و نمایندگانی از سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق نیز حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha