ضرورت به‌کارگیری زبان تصویر در ارتباط با مخاطب
کد خبر: 4099584
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸

ضرورت به‌کارگیری زبان تصویر در ارتباط با مخاطب

یک هنرمند گرافیست گفت: زبان گرافیک و تصویر ارتباط ویژه‌ای با مخاطب برقرار می‌کند و راحت‌تر در معرض دید او قرار می‌گیرد. بنابراین، تولید آثار گرافیکی در شرایط فعلی جامعه بسیار اهمیت دارد.

تصویرسازی

آزاده قربانی، گرافیست و از مدرسان کارگاه ملی «برای ایران» در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان درباره رسالت هنرمندان گرافیست در شرایط فعلی جامعه ایرانی، اظهار کرد: در حال حاضر، در جوامع جهانی از جمله جامعه ایران، فضای رسانه بسیار اهمیت دارد، ضمن اینکه . از طرف دیگر، این آثار راحت‌تر در معرض دید مخاطب قرار می‌گیرند و دغدغه خود را بیان می‌کنند. بنابراین، تولید آثار گرافیکی در شرایط فعلی جامعه بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: در حال حاضر، تلاش رسانه‌های بیگانه، تولید محتوا و محصولات رسانه‌ای است که ذهن افکار عمومی را به سمت خاصی هدایت کند. به همین دلیل، به آثاری که فضا را شفاف کنند، نیاز مبرم داریم.

این هنرمند گرافیست با اشاره به کارگاه سه‌روزه «برای ایران»، گفت: حضور جمع اساتید و هنرمندان حوزه طراحی که به لحاظ فکری و عقیدتی در یک سمت حرکت می‌کنند، به تولید آثار با کیفیت فنی و محتوایی بالا کمک شایانی می‌کند و باعث می‌شود مخاطبان ارتباط بهتری با این آثار برقرار کنند.

وی ادامه داد: هر یک از هنرمندان می‌توانند به تنهایی اثری را خلق کنند، ولی در کنار هم قرار گرفتن آنها و کمک گرفتن از فضای فکری یکدیگر و ایده‌پردازی جمعی در این سیستم باعث می‌شود هر یک از افراد با دیدگاه خاص خود، یک تکه از پازل را تکمیل کنند. از طرف دیگر، کارگاه باعث هم‌افزایی در تولید اثر نیز می‌شود.

قربانی به حضور گرافیست‌های جوان در کارگاه «برای ایران» اشاره کرد و گفت: در این کارگاه، جمعی از افراد باتجربه‌ و جوان‌ در کنار یکدیگر قرار گرفتند که برای هر دو گروه مفید بود، چنانکه گرافیست‌های جوان تجربیات ارزشمندی دریافت کردند که می‌تواند باعث پیشرفت آنها در تولید آثارشان شود.

انتهای پیام
captcha