نقش مدیران گروه‌های آموزشی در تحولات دانشگاهی
کد خبر: 4101912
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
رئیس دانشگاه فرهنگیان بیان کرد:

نقش مدیران گروه‌های آموزشی در تحولات دانشگاهی

رضامراد صحرایی، مدیران گروه‌های آموزشی را نقطه کانون تحول گروه برشمرد و افزود: صلاحیت حرفه‌ای معلمی یک موضوعش آموزشی است و موضوع مهم‌تر آن مسئله تربیتی است.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، رضامراد صحرایی، رئیس دانشگاه فرهنگان که به همراه هیئت رئیسه دانشگاه در اولین جشنواره کیفیت معاونت نظارت ارزیابی تضمین کیفیت که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، حضور داشت؛ با تشریح ویژگی‌های برخی نحوه مدیریت، از جمله نقطه‌ای و فرایندی، تصریح کرد: باید مدیریت در دانشگاه فرهنگیان به سمتی پیش برود که افراد از یکدیگر یاد بگیرند و اجرا کنند؛ یعنی با هم برنامه‌ریزی کنند و تخصصی اجرا کنند.

وی با اشاره به نامگذاری دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه آینده، تصریح کرد: دانشجو معلمان ما، برای 30 سال آینده و شرایط رو به رشد و با توجه به مقتضیات روز می‌خواهند تدریس کنند و باید برای شرایط آینده تربیت شوند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان به تبیین ارزیابی و نقش آن در سیستم پرداخت و افزود: استمرار ارزیابی، اصالت ارزیابی و ارزیابی برای بهبود؛ از جمله مسائل مورد تاکید و ضرورت در امر نظارت و ارزیابی است.

صحرایی مدیران گروه‌های آموزشی را نقطه کانون تحول گروه برشمرد و افزود: صلاحیت حرفه‌ای معلمی یک موضوعش آموزشی است و موضوع مهم‌تر آن مسئله تربیتی است.

وی با اشاره به تدوین نظام جامع تربیتی، خواهان حضور فعال مدیران گروه‌های آموزشی در اجرای مطلوب این نظام نامه شد.

برنامه‌های دانشگاه فرهنگیان در خصوص 6 ساحت‌ سند تحول بنیادین، ضرورت نگاه جدی به درس کاررزی و اساتید کارورزی، مدارس وابسته، ضرورت بهره‌گیری از استاد وابسته، جذب معلم متعهد خدمت در مقطع ارشد و هسته‌های پژوهشی از جمله مطالب دیگر ارائه شده، توسط رئیس دانشگاه فرهنگیان در اولین جشنواره کیفیت معاونت نظارت ارزیابی تضمین کیفیت بود.

انتهای پیام
captcha