بازنمایی معیوب رسانه‌ای از فضای دانشگاه باید اصلاح شود
کد خبر: 4101920
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
عبدالحسین کلانتری:

بازنمایی معیوب رسانه‌ای از فضای دانشگاه باید اصلاح شود

معاون فرهنگی وزیر علوم تأکید کرد: بازنمایی معیوب رسانه‌ای از وقایع، اتفاقات و فضای دانشگاه درست نیست و این مهم می‌بایست مورد اصلاح و بازنگری قرار گیرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، اولین نشست ستاد‌ مرکزی گفت‌وگوی اثربخش دستگاه‌های اجرایی با دانشگاهیان، امروز چهارشنبه 2 آذرماه با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد. 

عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، در این نشست طی سخنانی اظهار کرد: تمام اتکاء نظام جمهوری اسلامی به مردم بوده و هست و این مهم هم در قانون اساسی و هم در بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری تجلی دارد و خدشه به آن منجر به آسیب به نظام می‌شود.

کلانتری ادامه داد: این مسئله حیاتی است و همه کنش‌های ما باید برای تقویت این بنیان و این رکن باشد. بر همین اساس در فرمایشات حضرت امام و رهبر معظم انقلاب تأکید بر این موضوع صورت گرفته است که مسئولین باید پاسخگو باشند. یکی از روش‌های جهاد تبیین همین پاسخگو بودن مسئولین است.

معاون وزیر علوم تأکید کرد: برای خنثی‌کردن عنادها، پاسخگویی به پرسش‌هایی که در ذهن کنجکاو و پرسشگر دانشگاهیان وجود دارد و همچنین تبیین زحمات و خدمات دستگاه‌ها، حضور مسئولین در دانشگاه‌ها ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور نیز در دیدار سه هفته گذشته خود با مجموعه وزارت علوم و برخی رؤسای دانشگاه‌ها مکرراً بر حضور مسئولین در دانشگاه‌ها تأکید داشت، گفت: انتظار می‌رود وزرای دولت در سفرهای استانی مکلف شوند تا با دانشگاهیان دیدار داشته باشند که این بهترین محمل برای پاسخ‌گویی، روشن کردن برنامه‌ها و به اشترک گذاشتن برنامه‌ها خواهد بود.

کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: کاری که ما در معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف شروع کردیم حضور نمایندگان مجموعه‌های دانشجویی در وزارتخانه‌ها برای دیدار با عالی‌ترین مقام دستگاه مربوطه است.

معاون وزیر علوم در پایان تأکید کرد: بازنمایی معیوب رسانه‌ای از وقایع، اتفاقات و فضای دانشگاه درست نیست و این مهم می‌بایست مورد اصلاح و بازنگری قرار گیرد.

مدیرکل سیاست‌گذاری و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز در این نشست در سخنانی اظهار داشت: پیرو بیانات صریح و مکرر مقام معظم رهبری در دیدارهای خود با دانشجویان مبنی بر گفت‌وگوی مستقیم و مستمر وزرا و مسئولان دستگاه‌های مختلف با دانشجویان، تشکل‌ها و گروه‌های دانشجویی برای پاسخ‌گویی به سؤالات و انتقادات آنان، در خرداد ماه نامه‌ای با امضاء وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری به کلیه اعضای محترم هیأت دولت ارسال شد تا نماینده‌ای را برای برنامه‌ریزی منسجم حضور مسئولین در دانشگاه‌ها معرفی نمایند.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته از دستگاه‌های اجرایی حدود 28 دستگاه نماینده خود را معرفی کردند که در این نشست حضور دارند.

محمدمهدی ذوالفقارزاده افزود: بر این اساس تصمیم بر این شد تا یک ستاد گفت‌وگو جهت حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف تشکیل دهیم تا با همفکری، یک برنامه‌ریزی خوب برای حضور در فضای دانشگاه‌ها داشته باشیم.

وی افزود: در این نشست قصد داریم تا بیشتر روی ساز و کارها و مسیر برنامه‌ریزی این هدف تمرکز کنیم تا بتوانیم حضور اثربخش مسئولین در محیط دانشگاه‌ها را فراهم کنیم. ذوالفقارزاده تأکید کرد: بایستی مکانیزمی برای مستندکردن سؤالات و انتقادها طراحی کرد تا جهت انعکاس در اختیار معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف قرار گیرند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: ثمره همفکری با اعضای ستاد منجر به تدوین یک برنامه اجرایی شود.

انتهای پیام
captcha