الزام جدید برای تبدیل وضعیت هیئت علمی دانشگاه تهران
کد خبر: 4102822
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱
رئیس دانشگاه تهران بیان کرد:

الزام جدید برای تبدیل وضعیت هیئت علمی دانشگاه تهران

سیدمحمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران گفت: براساس شیوه‌نامه جدید فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی، هیئت علمی پیمانی و رسمی آزمایشی الزام خواهند داشت که برای تبدیل وضعیت یک دوره فرصت مطالعاتی در صنعت بگذرانند.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، سیدمحمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران امروز یکشنبه ۶ آذر ماه در آئین افتتاح پردیس علم و فناوری شهید چمران دانشگاه تهران در اشتهارد، گفت: افتتاح این مجموعه، نهضت جدیدی را در روابط صنعت و دانشگاه ایجاد می‌کند و سبک جدیدی در شراکت استراتژیک بین دولت، دانشگاه و بخش خصوصی رقم می‌زند. امیدواریم این شراکت استراتژیک، نقطه عطفی در تاریخ ارتباط صنعت و دانشگاه شکل دهد.

رئیس دانشگاه تهران افزود: همیشه از ارتباط بین صنعت و دانشگاه صحبت می‌کنیم و با وجود اینکه از گذشته تاکنون برای گسترش این ارتباط تلاش شده است اما توفیق چندانی در این زمینه نداشته‌ایم. با بررسی اولیه قراردادهای پژوهشی دانشگاه مشخص می‌شود که اکثر این قراردادها با نهادهای واسط منعقد شده است و نه اصل صنعت.

وی با یادآوری اینکه فضای فیزیکی پردیس علم و فناوری شهید چمران دانشگاه تهران در اشتهارد از سوی سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور در اختیار دانشگاه تهران قرار گرفته است، گفت: نزدیک به ۲ هزار شرکت دانش‌بنیان در شهرستان اشتهارد فعالیت می‌کنند که این تعداد شرکت ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای این منطقه محسوب می‌شود چون با تعداد شرکت‌های مستقر در ۷ استان برابری می‌کند.

رئیس دانشگاه تهران در بخش دیگر سخنانش با اعلام اینکه پردیس علم و فناوری شهید چمران دانشگاه تهران محلی برای برگزاری دوره‌های فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران خواهد بود، اظهار کرد: شیوه‌نامه فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران تدوین می‌شود که بر اساس آن اعضای هیئت علمی پیمانی و رسمی آزمایشی الزام خواهند داشت که برای تبدیل وضعیت حتماً یک دوره فرصت مطالعاتی در صنعت بگذرانند. همچنین در زمینه ارتقای اعضای هیئت علمی در بخش اجرایی، امتیاز ویژه‌ای را برای افرادی که در صنعت حضور دارند، خواهیم دید.

مقیمی افزود: پردیس علم و فناوری دانشگاه تهران در اشتهارد تبدیل به ایستگاه مهارت‌ورزی و کارورزی دانشجویان دانشگاه تهران خواهد شد. بر اساس برنامه تحول آموزشی دانشگاه تهران، درس‌های کارورزی و مهارتی به شدت تقویت خواهد شد و دانشجویان در قالب دوره‌های چند روزه در این پردیس در کنار اساتید حاضر در فرصت مطالعاتی مستقر خواهند شد.

رئیس دانشگاه تهران درباره کارکرد فرهنگی مورد انتظار از پردیس علم و فناوری دانشگاه تهران در اشتهارد نیز گفت: به شدت نیازمند نشست‌ها و اردوهای فرهنگی در کنار مهارت‌ورزی صنعتی هستیم. پردیس دانشگاه تهران در اشتهارد کمک می‌کند تا شاهد اتصال بین کارکردهای مختلف در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی باشیم. این پردیس محلی برای رفت و آمد دائم انجمن‌های علمی دانشجویی خواهد بود و بر این اساس، دفتر ثابت انجمن‌های علمی در پردیس اشتهارد افتتاح می‌شود.

وی همچنین از شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور، تبدیل خروجی‌های پژوهش به فناوری و اصلاح فرآیندها و کارکردها در معاونت‌های آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، فرهنگی و بین‌الملل دانشگاه تهران به عنوان راهبردهای اصلی برای تحقق دانشگاه کارآفرین در دانشگاه تهران نام برد.

انتهای پیام
captcha