مشارکت 4 هزار دختر نوجوان در طرح رفیقانه + فیلم
کد خبر: 4108417
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴

مشارکت 4 هزار دختر نوجوان در طرح رفیقانه + فیلم

اداره کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی طرح راهبردی «رفیقانه» را ذیل مسئله عفاف و حجاب برگزار می‌کند.

به گزارش ایکنا، اداره کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی طرحی راهبردی با ‌عنوان «رفیقانه» ذیل مسئله عفاف و حجاب برگزار می‌کند تا با مدیریت گرایش‌های دختران نوجوان از طریق ایجاد زیرساخت‌های تفریحی با تخلیه هیجانات و به رسمیت شناختن هویت جمعی وی،‌ زمینه رشد و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را فراهم کند.

مسئله اصلی و نقطه مشترک در تمام کسانی که درباره نسل نوجوان و جوان امروزی کارهای تربیتی انجام داده‌اند مسئله هویت است. اینکه نوجوان یا جوان زندگی خودش را با غرب مقایسه می‌کند یا در منظومه ارزشی و جهان‌بینی غیربومی و غیروطنی سیر می‌کند یا مسئله‌ها و گره‌های مختلفی که با آنها روبروست از نداشتن هویت ناشی می‌شود.

مخاطبان این طرح نوجوانان دهه هشتادی هستند؛ چون نوجوان عصر حاضر به ویژه متولدان دهه هشتاد در معرض حجم انبوهی از پرسش‌های معرفتی و اعتقادی است که پاسخی درخور و متناسب با سن خویش نیاز دارند و اگر ما این را نادیده بگیریم طبیعی است بی‌پاسخ گذاشتن نیاز محتوایی برای این مخاطب معاصر موجب می‌شود بدنه اجتماعی در نظام جمهوری اسلامی تهی شود.

ظرفیت شبکه رهبران استانی و شهرستانی این طرح، چهار هزار دختر نوجوان است که حدود 10 مجموعه مردمی همراه با طرح هستند. مخاطبان این طرح فعالان کنشگر در عرصه تربیتی فرهنگی دختران، مدیران و مربیان پرورشی و مجموعه‌های مردمی مرتبط است.

اقداماتی که در طرح «رفیقانه» انجام می‌شود، «جریان‌سازی با سه چالش رادیو تو بساز، حوالی ما، نهال دوستی بنشان»،‌ «ادبیات‌سازی: تولید نشریه 1 و 2  در گذشته، تولید نشریه 3 تا 5 در آینده»؛ «محتوای پژوهشی: طرح راهبردی (گذشته)»، «توانمندسازی: رادیو رفیقانه، تلویزیون اینترنتی، کتاب سند پشتیبان (طرح آینده) و همایش روز دختر و سرود ملی دختران» است.

انتهای پیام
captcha