نهم دی، تجلی آیات قرآن است
کد خبر: 4110673
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

نهم دی، تجلی آیات قرآن است

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نهم دی، تجلی آیات قرآن و «قَالُواْ رَبُّنَا ٱللَّهُ ثُمَّ ٱسۡتَقَٰمُواْ» است؛ خیلی‌ها علی علی و حسین حسین گفتند، اما در مقابل علی(ع) و حسین(ع) ایستادند و باید گفت این روز تجلی «أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ» است.

حجت‌السلام عبدالله حاجی صادقی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامیبه گزارش ایکنا از خراسان‌رضوی، حجت‌السلام عبدالله حاجی‌صادقی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم گرامیداشت حماسه نهم دی که در رواق امام‌ خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: حماسه نهم دی که اکنون 12 سال از آن گذشته در سال جاری تفاوت معناداری دارد، امسال ما نهم دی را تنها گرامی نمی‌داریم، بلکه این حماسه در سال جاری ماهیت عملی پیدا کرده است.

وی افزود: مردم ما غیرت دینی، ولایتمداری و خشم مقدس حماسه نهم دی در برابر دشمن را امسال بار‌ها از خود نشان دادند، ما امسال در تشییع شهدای مدافع امنیت، در مراسم وفاداری به نظام از مردم نهم دی‌های متعددی دیدیم. امسال مردم نشان دادند حماسه نهم دی، حماسه ماندگار است.

حاجی‌صادقی ادامه داد: فرهنگی را نهم دی در این کشور به‌وجود آورد که این فرهنگ خاموش‌شدنی نیست، چراکه ریشه در فرهنگ عاشورایی، علوی، فاطمی و قرآنی دارد. مردم نشان دادند و به دشمن ثابت کردند، همان‌طور که در نهم دی سال 88 در برابر هجمه گسترده دشمن حماسه آفریدند و تیر خلاصی را به دشمن زدند، این مردم امروز هم زنده‌اند و با قدرت، عظمت، روحیه عاشورایی و با روحیه سربازی ولایت و با الهام از مکتب حاج قاسم در برابر استکبار سر خم نخواهند کرد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امسال گرامیداشت نهم دی معنا و مفهوم دیگری دارد، قبل از هر چیز لازم می‌دانم در محضر امام هشتم(ع) دو نعمت بزرگ را شاکر باشیم، باید داشته‌های خود را ببینیم و خدا را به خاطر این نعمات شکر کنیم، دو نعمت بی‌بدیل را در محضر امام هشتم یادآوری می‌کنم، نعمت‌هایی که هیچ دوران از زمان دنیای اسلام این دو نعمت را با هم نداشته است.

رهبری و امت ولایتمدار؛ دو نعمت انقلاب اسلامی

وی بیان کرد: این دو نعمت یکی نعمت ولایت و رهبری آن هم رهبری حکیم، بصیر، شجاع و مقتدر است. در زمان ائمه‌ اطهار(ع) چون نعمت دوم نبود، فرصت اعمال فرماندهی امام معصوم فراهم نشد. ما امروز رهبری تربیت شده در مکتب حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) داریم که دنیای استکبار را به زمین زده است. رهبری ویژگی بصیرت را از حضرت زهرا(س) آموخت. اگر حضرت زهرا(س) در مسئله انحراف از ولایت آن فریاد را بلند نمی‌کرد، از اسلام و تشیع نامی نبود.

حاجی‌صادقی اضافه کرد: دومین ویژگی که رهبری از حضرت زهرا(س) آموخت، شجاعت است، برخی بصیرت دارند، اما شجاعت بیان ندارند. حضرت زهرا(س) آموخت که بصیرت بدون فریاد فایده‌ای ندارد، اما امروز مقام معظم رهبری هم بصیرت و هم فریاد دارد و اینگونه انقلاب را از گردنه‌های سنگین عبور می‌دهد و دشمن را در صحنه‌های مختلف ذلیل و افشا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: ما با مسلم زمان آنچه را که مردم کوفه با مسلم امام حسین(ع) کردند، نخواهیم کرد و اما نعمت دوم که بسیار مهم است، وجود مردم ولایتمدار است. نعمتی که به ولایت قدرت و فرصت فرماندهی داد. نعمت امت ولایتمدار را داریم، آن امتی که پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) نداشتند. طی 43 دشمن هر کار که توانست انجام داد و مردم پای این انقلاب ایستاده‌اند، هم دشمن را خوب می‌شناسند و هم به خوبی مقابل آن می‌ایستند، این نعمت شکر دارد، چراکه این نعمت، نعمت بزرگی است. امام خمینی(ره) فرمود: «مردم زمان ما از مردم مدینه در زمان پیامبر(ص) و از مردم عراق در دوران امیرالمؤمنین برتر هستند» و مقام معظم رهبری نیز بارها بر این تکیه کرده که اقتدار این نظام به خاطر وجود امت ولایتمدار است.

وی افزود: اگر می‌بینید این انقلاب این قدر فراز و نشیب داشته، اما توقف نداشته، اگر دشمنان ما شکست‌های پی در پی را تجربه می‌کنند و هر توطئه آنان منجر به شکست برای آنان و تبدیل فرصت برای ما می‌شود، این به برکت امت است. این به برکت بصیرت امت است، مردم به پای این بصیرت هزینه داده‌اند، به پای این بصیرت شهید دادند، به پای این بصیرت در صحنه حضور پیدا کردند. خیلی‌ها خواستند نفرت مردم را از استکبار کم کنند، اما همواره مردم یکی از ذکرهای عبادیشان این است که هر چه فریاد دارند بر سر آمریکا بزنند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: نهم دی تجلی آیات قرآن و تجلی «قَالُواْ رَبُّنَا ٱللَّهُ ثُمَّ ٱسۡتَقَٰمُواْ» است، خیلی‌ها علی علی و حسین حسین گفتند، اما در مقابل علی(ع) و حسین(ع) ایستادند. نهم دی تجلی «أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ» است. مردم ما در برابر دشمن مرزبندی دارند و مردم ما می‌خواهند سر به تن استکبار و عوامل آن نباشد.

تفاوت مکتب حاج قاسم با مکتب امام

وی اظهار کرد: امروز برخی می‌گویند ما مکتب امام را داریم، دیگر مکتب حاج قاسم چیست؟ تفاوت مکتب حاج قاسم با مکتب امام همان چیزی است که حضرت اباالفضل(ع) به ما آموخت و گفت: مکتب امام حسین(ع) مکتب امامت است و مکتب من مکتب سربازی، فرمانبرداری و جان‌نثاری برای ولایت است. دشمن بداند ما پیرو مکتب حاج قاسم هستیم، ما سربازی ولایت را از حضرت زهرا(س) آموخته‌ایم. جوانان ما در مکتب حضرت علی اکبر(ع) درس آموخته‌اند.

نهم دی باعث ماندگاری انقلاب شد

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص شاخص‌های نهم دی که منجر به ماندگاری انقلاب شد، اظهار کرد: شاخص اول حماسه نهم دی بصیرت بود. در این حماسه مردم در پرتو نور ولایت دشمن و شیوه حمله‌های آنان را شناختند.

وی افزود: غیرت دینی دومین شاخصه حماسه نهم دی بود. این غیرت دینی بسیار ارزشمند است دشمن بداند غیرت دینی کمر استکبار را می‌شکند. امروز مردم ما زندگی در مکتب اهل بیت می‌خواهند و دست از دین و مکتب خود برنمی‌دارند. دنیای استکبار مگر در خواب ببیند که بر مردم ایران سلطه پیدا کرده‌است. دست دشمن را نه تنها از ایران که با همفکری با سوریه و عراق از منطقه کوتاه کردیم. قاسم سلیمانی فرهنگ استکبار ستیزی را در دنیا نهادینه کرد.

حاجی‌صادقی ادامه داد: شاخصه سوم حماسه نهم دی که هم اکنون نیز به آن نیاز داریم شاخصه ولایتمدار بودن است. در نهم دی مردم پای پیمانی که با ولایت بسته بودند ایستادند. این ولایت مداری باید روز به روز تقویت شود. امت تا زمانی که با ولایت باشد، شکست‌ناپذیر است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: شاخصه دیگر حماسه نهم دی خودجوش بودن آن بود. این حضور مردم است که به نظام قدرت داده است. قدرت اصلی مردم است. شاخصه دیگر مرزبندی با دشمنان است. ما با کشورهای دنیا تا زمانی که به دین و ارزش‌های ما تعرض نکنند، دشمنی نداریم.

وی اظهار کرد: پیام حماسه نهم دی به نسل جدید این است که دشمن امروز شما را هدف گرفته، دشمن امروز شما را مورد هجمه قرار داده است. جوانان و نوجوانان عزیز قدردانی خود از شهدا را با حضور در صحنه‌های کشور نشان دهید.

حاجی‌صادقی خطاب به مسئولان تصریح کرد: مسئولان نسبت به ولایت مانند مردم سرباز باشند، قدردان این ملت بوده و نسبت به رفع کاستی‌های موجود اقدام کنند و خدمتگزار مردم باشند و سوم اینکه در برابر فشار و فضا سازی دشمنان کوتاه نیایند، این سه در خواست را از مسئولان داریم.

وی گفت: پیام ما به استکبار و نوکران استکبار این است که ما از نظام، انقلاب و شهدا هرگز کوتاه نخواهیم آمد. استکبار بداند ما برای آماده کردن عالم برای ظهور از جهاد آگاهانه در همه صحنه‌ها کوتاه نخواهیم آمد.

انتهای پیام
captcha