مراسم اربعین ارتحال آیت‌الله قافی یزدی در قم برگزار می‌شود
کد خبر: 4110776
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳

مراسم اربعین ارتحال آیت‌الله قافی یزدی در قم برگزار می‌شود

مراسم اربعین ارتحال عالم وارسته مرحوم آیت‌الله حاج شیخ محمدحسن قافی یزدی، استاد پیشکسوت حوزه علمیه و از شاگردان امام خمینی(ره) در قم برگزار می‌شود.

آیت‌الله قافیبه گزارش ایکنا، مراسم اربعین ارتحال آیت‌الله حاج شیخ محمدحسن قافی یزدی، استاد پیشکسوت حوزه علمیه و از شاگردان امام خمینی(ره) در قم برگزار می‌شود.

این مراسم روز یکشنبه، 11 دی ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام حسن عسکری(ع) شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

از عموم ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت(ع) به‌ویژه علما، فضلا و سلسله جلیله روحانیت برای حضور در این مجالس معنوی دعوت به‌عمل آمده است.

یادآور می‌شود، آیت‌الله محمدحسن قافی یزدی سال ۱۳۱۴ شمسی در خانواده‌ای مذهبی در یزد به دنیا آمد و پس از فراگرفتن آموزش‌های متداول، به تحصیل علوم دینی روی آورد. در حوزه علمیه از محضر بزرگانی چون حاج حسین مدرس، سیداحمد مدرسی، محمدعلی کازرونی دروس مقدماتی و سطوح عالی را در یزد آموخت و آن‌گاه برای ادامه تحصیل راهی قم شد و از محضر آیات عظام سیدحسین بروجردی، سیدمحمد محقق داماد و امام خمینی(ره) دروس خارج فقه و اصول را فراگرفت.

وی همچنین دروس فلسفه را از شیخ جلال آیت‌اللهی، تفسیر را از شیخ موسی غضنفری و اخلاق و عرفان را از شیخ غلامرضا یزدی آموخت. سپس برای تکمیل تحصیلات و بهره‌مندی از استادن حوزه نجف اشرف، رهسپار آن دیار شد و خوشه‌چین درس حضرات آیات سیدابوالقاسم خویی، سیدمحمود شاهرودی، سیدعبدالهادی شیرازی، سیدمحسن طباطبایی حکیم، شیخ حسین حلی و میرزا حسن یزدی شد.

آیت‌الله قافی در روز ۲۸ آبان‌ماه ۱۴۰۱ در سن ۸۷ سالگی دارفانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت.

انتهای پیام
captcha