محکومیت شدید قرآن‌سوزی در سوئد از سوی مسلمانان روسیه
کد خبر: 4116387
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱

محکومیت شدید قرآن‌سوزی در سوئد از سوی مسلمانان روسیه

مقامات اسلامی روسیه هتک حرمت و قرآن‌سوزی یک سیاستمدار افراطی دانمارکی در سوئد را به شدت محکوم کردند و آن را عملی شیطانی خواندند.

به گزارش ایکنا به نقل از شبیبه، موج محکومیت‌ کشورها و نهادهای اسلامی به اقدام راسموس پالودان، سیاستمدار افراطی دانمارکی در به آتش کشیدن یک نسخه از قرآن کریم مقابل ساختمان سفارت ترکیه در استکهلم ادامه دارد.

رمضان قدیروف، رئیس جمهوری چچن حادثه سوزاندن یک نسخه از قرآن کریم در روز جمعه در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم، پایتخت سوئد توسط سیاستمدار افراطی دانمارکی راسموس پالودان را به شدت محکوم کرد.

قدیروف در کانال رسمی خود در تلگرام نوشت: «هرکس هر چه بکارد درو خواهد کرد و همه دست‌اندرکاران این اتفاق ناپسند دچار لعنتی ابدی شده‌اند، آن‌ها روزی این را خواهند فهمید. اما خیلی دیر خواهد شد. در جهنم بسوزید شیاطین!».

وی افزود: شیاطین در پوشش اعتراض، به مقدسات توهین می‌کنند. این اقدام نه تنها از سوی مسئولان سوئدی تأیید شده، بلکه از سوی آنها آغاز و حمایت هم شده است.

در همین راستا، مفتی روشن عباسوف، معاون اداره مذهبی مسلمانان فدراسیون روسیه، تأیید کرد که آتش زدن قرآن کریم در استکهلم عملی شیطانی است و مقامات سوئد باید قاطعانه به این اقدام پاسخ دهند. وی خاطرنشان کرد: رفتار بنیادگرایان سوئدی گواه حقارت ذهنی و دوری آنها از معنویت است.

شایان ذکر است تا کنون مقامات بسیاری از کشورها و سازمان‌های اسلامی این حادثه را به شدت محکوم کرده‌اند. وزرای خارجه عربستان، کویت، امارات و مصر سوزاندن قرآن کریم را محکوم کردند و افزودند که رفتار پالودان نقض آشکار تفاهم‌نامه سه جانبه امضا شده توسط سوئد برای جلوگیری از تبلیغات برای سازمان‌های تروریستی است.

وزارت خارجه ترکیه هم اعلام کرد که سوزاندن قرآن در استکهلم نشان‌دهنده سطح بالای اسلام‌هراسی، نژادپرستی و تبعیض در اروپا است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha