اتحاد امروز دشمنان انقلاب مشابه اتحاد مشرکان در جنگ احزاب است
کد خبر: 4116480
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰
رئیس جامعةالمصطفی العالمیه:

اتحاد امروز دشمنان انقلاب مشابه اتحاد مشرکان در جنگ احزاب است

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: اتحاد امروز دشمنان انقلاب اسلامی برای ضربه زدن به اسلام مشابه با اتحاد مشرکان در جنگ احزاب است.

علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه شامگاه یکشنبه، دوم بهمن در مراسم دانش‌آموختگان نمایندگی المصطفی در نیجریه که به صورت برخط سخنرانی کرد، افزود: امیدواریم این گردهمایی در جهت توسعه خدمات و فعالیت‌های فرهنگی شما به مردم و جامعه نیجریه مفید واقع گردد. ما مفتخریم دانش‌آموختگان المصطفی در خدمت مصالح مردم کشور‌های خود هستند و به توسعه اخلاق، معنویت، دوستی و برادری میان آحاد جامعه خود کمک می‌کنند.

وی دانش‌آموختگان المصطفی در نقاط مختلف جهان را منشأ خدمات فرهنگی فراوانی دانست و خاطرنشان کرد: قرآن کریم در آیه نَفَر، مسئولیت ما و شما را مشخص کرده است تا معارف دینی را یاد بگیریم و آن را به دیگران منتقل کنیم. خداوند متعال این مسئولیت را برعهده جمعی از انسان‌ها و جامعه ایمانی گذاشته و امر کرده تا گروهی این مسئولیت را به عهده بگیرند. این افتخار بزرگی است که در روایات نیز نسبت به آن تأکید شده است.

رئیس جامعةالمصطفی ادامه داد: امام صادق(ع) در روایتی می‌فرماید: «آن کسی که معارف و علم الهی را بیاموزد و به آن علم عمل کند و سپس آن را به دیگران نیز آموزش دهد؛ در حقیقت و در باطن عالم جایگاه بزرگی خواهد داشت». دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم عالم اعتباریات است و ممکن است کسی به اعتبار منصب خود در آن بزرگ دیده شود، اما در عالم واقع، انسان بزرگی نباشد اما در باطن عالم، بزرگی‌ها و عظمت‌ها واقعی است.

وی، وجود مشکلات در مسیر تعلیم و تعلم را طبیعی دانست و تصریح کرد: پیمودن مسیر الهی همراه با سختی است، اما حتماً در کنار این سختی‌ها گشایش و آرامش نیز وجود خواهد داشت. شیرینی خدمت، به تحمل سختی‌های راه است. قرآن کریم تأکید می‌کند انسان باید در راه خدا و انجام خدمت، صابر و ثابت‌قدم باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی ادامه داد: وقتی خدا همراه انسان است، جای هیچ ترسی نیست؛ زیرا انسان تکیه‌گاه قدرتمندی دارد که از همه قدرت‌ها برتر است. او قدرتش بر همه چیز غلبه دارد و عزیز و شکست‌ناپذیر است؛ بنابراین اگر انسان خدا را در کنار خود احساس کند، هیچ مشکلی او را نمی‌ترساند. اگر توکل ما بر خداوند باشد، مشکلات و سختی‌ها هرگز ناامیدمان نمی‌کند.

وی، اتحاد امروز دشمنان انقلاب اسلامی برای ضربه زدن به اسلام را مشابه با اتحاد مشرکان در جنگ احزاب دانست و خاطرنشان کرد: در جنگ احزاب زمانی که مؤمنان دیدند همه احزاب و دشمنان هجوم آوردند، اظهار داشتند خدا و رسولش به راستی به ما وعده دادند که دشمنان با تمام قوا در مقابلمان خواهند ایستاد و بنابراین طبیعی است که دشمن این گونه عمل کند. تصدیق وعده الهی موجب تحکیم ایمان مسلمانان شد. این وعده تخلف‌ناپذیر الهی است که اگر خدا را یاری کنید، خداوند شما را یاری می‌کند. ما باید به این حقیقت باور داشته باشیم و بدانیم که هر کسی که خدا و دین او را یاری کند، قطعاً خداوند نیز یاریگر او خواهد بود.

رئیس جامعةالمصطفی با آرزوی موفقیت برای همه دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی در مسیر خدمت به نشر معارف الهی و اهل‌بیتی و توسعه اخلاق و معنویت، اظهار کرد: با همت والا و مجاهدانه خود حتما می‌توانید در راه حق قدم بردارید و هرکس که در این راه قدم بردارد، نباید از هیچ فشار و مشکلی ترس و ناامیدی به دل راه دهد زیراکه خدا همواره با شماست.

انتهای پیام
captcha