نهضت امام(ره)، هیچگاه رنگ وبوی قومیت و نژاد به خود نگرفته است
کد خبر: 4117496
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
وزیر ارشاد در جمع طلاب المصطفی:

نهضت امام(ره)، هیچگاه رنگ وبوی قومیت و نژاد به خود نگرفته است

محمدمهدی اسماعیلی گفت:نهضت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی هیچگاه رنگ و بوی قومیت، نژاد، زبان و نظایر آن را به خود نگرفت.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش خبرنگار ایکنا، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه پنجشنبه، 6 بهمن در جمع طلاب و فرهیختگان غیرایرانی جامعةالمصطفی العالمیه در سخنانی اظهار کرد: انقلاب اسلامی، نهضتی فراسرزمینی و فرامرزی است. نهضت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی هیچگاه رنگ و بوی قومیت، نژاد، زبان و نظایر آن را به خود نگرفت و همچون جنس بعثت پیامبر اسلام(ص)، حرکتی انسانی و زبان آن فرهنگی است.

وزیر فرهنگ ادامه داد: آن چه قلوب مومنین را به یکدیگر پیوند می‌دهد عشق و علاقه به ذات اقدس الهی، انبیا، قرآن و خاندان پیامبر(ص) است که همگی مظاهر وحدت و یکرنگی به شمار می‌رود.

وی افزود: در دورنمای ترسیم شده از سوی رهبری معظم انقلاب اسلامی، مراحل پنج گانه‌ای طرح شده که باید به تمدن نوین اسلامی ختم شود؛ تمدنی که دریچه‌ای به دوره پرشکوه ظهور خواهد بود.

اسماعیلی تاکید کرد: ما داعیه‌داران چنین رسالت بزرگ جهانی هستیم، رسالتی که انسان‌ها را با رنگ، زبان و قومیت متفاوت در کنار یکدیگر قرار می‌دهد و به امت واحده تبدیل می‌کند؛ امتی که حرکت تمدن نوین اسلامی با همه اقتضائات آن را سامان می‌دهد.

وی تصریح کرد: مقاومت‌های امروز نظام سلطه در برابر نهضت امام(ره) و انقلاب، نشان از نزاع جدی و واقعی دارد که در یک سوی آن جبهه حق پرستان و موحدان که زیر پرچم نهضت اسلامی گردآمده‌اند و در سوی دیگر نظام سلطه برآمده از تمدن مغرب زمین که در مقابل تغییر مقاومت می‌کند، از سویی رویش بزرگ تمدن نوین نهضت اسلامی در همین نزاع تمدنی رخ خواهد داد.

وی با اشاره به آیه شریفه«وَنُریدُ أَن نَمُنَّ عَلَى الَّذینَ استُضعِفوا فِی الأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثینَ»، گفت: چرخش بزرگ تاریخی رخ خواهد داد و داعیه داران و پیشتازان این تغییر، جبهه فرهنگی انقلاب است که دانشجویان جامعه المصطفی عضوی از این پیشتازان به شمار می‌روند.

انتهای پیام
captcha