احیای ۱۲۲۷ مسجد خاموش و مهجور
کد خبر: 4155760
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱

احیای ۱۲۲۷ مسجد خاموش و مهجور

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستعضفین اعلام کرد: برای احیای مساجد خاموش و مهجور فعال شدیم و سال گذشته هزار و ۲۲۷ مسجد را احیا کردیم.  

احیای ۱۲۲۷ مسجد خاموش و مهجور

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست تخصصی محله مردم‌سالار اسلامی، امروز دوشنبه ۲۶ تیرماه در مجتمع ۵ آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد. 

در این نشست، سردار حیدر بابا احمدی، معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین، به ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته در حوزه محلات مردم‌سالار اسلامی پرداخت و گفت: با ابلاغ مأموریت اعتلای پایگاه‌های مقاومت بسیج، این دستور دنبال شد.

وی با بیان اینکه لازمه تحقق محله اسلامی تحقق پایگاه مقاومت بسیج تراز گام دوم انقلاب اسلامی بود، ادامه داد: به همت فرماندهان پایگاه‌ها امروز ۵۰ درصد پایگاه‌های ما اعتلایافته هستند و در طرح تابستانه نوجوانان که معاونت تعلم و تربیت طراحی کرده، بیش از ۱۲ هزار پایگاه تاکنون ثبت نام کرده‌اند. 

وی ادامه داد: ۷۳ درصد از این پایگاه‌ها در مساجد و اماکن متبرکه فعال هستند و ۲۳ هزار و ۵۰۰ پایگاه مقاومت تجهیز شدند و این تجهیز ادامه دارد. سامانه رصد اعتلای پایگاه‌ها طراحی و عملیاتی شد که به لحظه در حال رصد اعتلای پایگاه‌های مقاومت بسیج است و ابزاری شده برای ارتباط مستمر و منظم با رده‌ها، ارتباط شبکه‌ای، موضوعی و تخصصی معاونت‌ها با پایگاه‌های مقاومت بسیج که به تکمیل شبکه فرماندهی پایگاها کمک کرده است. 

سردار بابااحمدی از برقراری ارتباط مستمر و هدفمند در فضای مجازی با فرماندهان بسیج محلات خبر داد و گفت: طرح اسوه طی سه سال گذشته قوت گرفته و امسال با حضور مساجد، پایگاه‌های برتر و محلات اسلامی برتر در سطح استان‌ها اجرا خواهد شد. 

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۳۳۰ پایگاه که سال گذشته عملیاتی شدند، اظهار کرد: امسال به ۱۹ هزار و ۲۰۰ قرارگاه رسید و مزین به نام شهید سردار سلیمانی شدند. قرارگاه‌های محلات ما همانطور که کرونا را به کرنش وادار کردند، محلات مردم‌سالار اسلامی را هم محقق خواهند کرد. ۱۶ هزار و ۸۸۰ قرارگاه در سامانه رصد ثبت شدند و بیش از ۹۵ هزار نفر از نخبگان محلات با سطوح تحصیلی عالیه در قرارگاه‌ها سازماندهی شده‌اند و ایفای نقش می‌کنند. 

سرار بابا احمدی اضافه کرد: مسائل و مشکلاتی که ۹ هزار و ۶۱۹ قرارگاه در سامانه ثبت کرده بودند را بررسی کرده و موفق شدیم مشکلاتی از جمله اعتیاد، بی کاری، بدحجابی و اختلاف زوجین را به صلح و سازش برسانیم. همچنین تعامل با دستگاه‌های اجرایی مرتبط با محله و مسجد انجام شده است و امسال طراحی آموزش تربیت مربی برای این قرارگاه‌ها را داریم.

وی در بخش پایانی سخنان خود اعلام کرد: برای احیای مساجد خاموش و مهجور فعال شدیم و سال گذشته هزار و ۲۲۷ مسجد را احیا کردیم و با همکاری قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه سه هزار و ۲۰۰ مسجد تجهیز فرهنگی و تبلیغی شدند که در همایش روز جهانی مسجد این اقلام به مساجد تحویل داده می‌شود. همچنین همایش استانی مساجد برتر استان‌ها نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha