کد خبر: 4160024
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶
سیدمجید امامی:

بهترین سرمایه‌گذاری‌های فرهنگی را می‌توان برای ملزومات و سوغات زیارت انجام داد

دبیر شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه مثمرثمرترین سرمایه‌گذاری‌های فرهنگی را می‌توان برای ملزومات و سوغات زیارت انجام داد، گفت: هزینه‌های زائران در گردشگری زیارت عمدتاً از جنس اقتصاد فرهنگ‌‌بنیان  است.

امامیبه گزارش ایکنا، سیدمجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی امروز 12 مردادماه در اختتامیه سومین رویداد بین‌المللی نوآوری اربعینی «روشنا» بیان کرد: منشأ فقدان ایده و روایت محوری در صنایع فرهنگی در کشور، نتیجه کم‌توجهی به فرصت‌ها و جریان‌های فرهنگی بزرگی مانند زیارت اربعین است.
 
وی با بیان اینکه مثمرثمرترین سرمایه‌گذاری‌های فرهنگی را می‌توان برای ملزومات و سوغات زیارت انجام داد، گفت: هزینه‌های زائران در گردشگری زیارت عمدتاً از جنس اقتصاد فرهنگ‌‌بنیان  است.
 
وی ظرفیت دروازه‌های اربعین را یک بستر مناسب برای توسعه و تحول در مناطق محروم فرهنگی کشورمان دانست و گفت: ما در این سال‌ها از این موضوع غافل بودیم. مسیر توسعه فرهنگی در این مناطق از مجرای نوآوری و بکارگیری فرآیندهای نوآورانه ممکن است که معمولاً ستادها و نهادهای عمرانی و اجرایی توجهی بدان ندارند.
انتهای پیام
captcha