
به گزارش ایکنا، سیدمجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی امروز 12 مردادماه در اختتامیه سومین رویداد بینالمللی نوآوری اربعینی «روشنا» بیان کرد: منشأ فقدان ایده و روایت محوری در صنایع فرهنگی در کشور، نتیجه کمتوجهی به فرصتها و جریانهای فرهنگی بزرگی مانند زیارت اربعین است.
وی با بیان اینکه مثمرثمرترین سرمایهگذاریهای فرهنگی را میتوان برای ملزومات و سوغات زیارت انجام داد، گفت: هزینههای زائران در گردشگری زیارت عمدتاً از جنس اقتصاد فرهنگبنیان است.
وی ظرفیت دروازههای اربعین را یک بستر مناسب برای توسعه و تحول در مناطق محروم فرهنگی کشورمان دانست و گفت: ما در این سالها از این موضوع غافل بودیم. مسیر توسعه فرهنگی در این مناطق از مجرای نوآوری و بکارگیری فرآیندهای نوآورانه ممکن است که معمولاً ستادها و نهادهای عمرانی و اجرایی توجهی بدان ندارند.
انتهای پیام