طوفان الاقصی مقدمه پیروزی‌های بعدی خواهد بود
کد خبر: 4175051
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد

طوفان الاقصی مقدمه پیروزی‌های بعدی خواهد بود

فرمانده سپاه ناحیه اردستان با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی، هفتم اکتبر ۲۰۲۳ را به تحقیرآمیزترین روز تاریخ اشغال رژیم صهیونیستی از سوی فلسطینی‌ها تبدیل کرد، گفت: هرچند احتمال می‌رود این جنگ به آتش‌بس بینجامد؛ اما قطعاً مقدمه فتوح بعدی خواهد بود.

روح‌الله صنعتکار فرمانده سپاه ناحیه اردستانسرهنگ پاسدار روح‌الله صنعتکار، فرمانده سپاه ناحیه اردستان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان درباره عملیات طوفان الاقصی اظهار کرد: این عملیات در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ برابر با ۱۵ مهرماه آغاز شد و ابعاد منحصر به‌فردی دارد. ۷۰ سال است که اراضی فلسطین اشغال و در این مدت، جنایت‌های بزرگی انجام شده است؛ چندین جنگ درگرفت که همه آنها با خیانت اعراب به شکست فلسطینی‌ها منجر شد، به جز ۱۵ سال اخیر که در مواردی چون جنگ ۲۲ روزه، مقاومت غزه که متشکل از نیروهای جهاد اسلامی و حماس بود، به ‌پیروزی رسید. در این بین، الگوگیری از جنگ ۳۳ روزه لبنان سبب شد تا از جنگ ۲۲ روزه به بعد، پیروزی‌های خوبی نصیب جبهه مقاومت شود.

وی ادامه داد: کرانه باختری دارای دولتی خودگردان است که اداره آن را محمود عباس به عهده دارد. سیاست او به این نحو است که گاهی روابط حسنه هم با اسرائیل برقرار می‌کند. باریکه غزه نسبت به وسعتش، متراکم‌ترین جمعیت جهان را دارد که مردمش با کمترین امکانات و در محاصره زندگی می‌کنند. آمال و آرزوی جبهه مقاومت برای توانمند شدن و در نهایت، تقویت آن از سوی شهید سلیمانی طبق فرمایش مقام معظم رهبری که «غزه باید مسلح شود»، سبب شد تا این جبهه اکنون بتواند روی پای خود بایستد.

فرمانده سپاه منطقه اردستان بیان کرد: منحصر به‌فرد بودن طوفان الاقصی به این دلیل است که از جنگ ۲۲ روزه به بعد، شاهد هیچ حمله‌ای در این ابعاد گسترده از سوی جوانان فلسطینی نبوده‌ایم، به‌طوری که این عملیات در مدت ۲۴ ساعت، ۲۰۰ اسیر و یک هزار و ۲۰۰ کشته گرفت و می‌توان گفت که هفتم اکتبر ۲۰۲۳ را به تحقیرآمیزترین روز تاریخ اشغال رژیم صهیونیستی از سوی فلسطینی‌ها تبدیل کرد.

وی تصریح کرد: از ویژگی‌های منحصر به‌فرد این عملیات می‌توان به چند مورد اشاره کرد؛ استفاده از جنگ‌افزارهای هوایی جدید مثل پهپادهای انتحاری و پهپادهای شناسایی، استفاده از جنگ‌افزارهای نوین زمینی و تصاحب سرزمین‌ها در کوتاه‌مدت، استفاده از موشک‌های جدید با بردهای بیش از پیش و دارای قدرت تخریب بیشتر، بهره‌مندی از برنامه‌ریزی محرمانه جنگی، غافلگیرانه و مبتکرانه که ما را به یاد عملیات‌های دفاع مقدس همچون والفجر ۸ و فتح فاو می‌اندازد و عملیات روانی که بر سربازان رژیم صهیونیستی تأثیر منفی داشته است، به‌طوری که قدرت مقاومت زمینی نداشتند و زمین‌ها را واگذار کردند.

صنعتکار با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری و تعبیر ایشان به «شکست غیرقابل ترمیم» ادامه داد: ابعاد جهانی عملیات طوفان الاقصی با فروپاشی هیمنه اسرائیل همراه بود، به‌طوری که از مجهز بودن به گنبد آهنین تا داشتن اولین ارتش حرفه‌ای دنیا، همه را زیر سؤال برد. از طرف دیگر، یاری گرفتن از رسانه‌ها و شبکه‌های امپریالیستی به‌عنوان تنها اقدام اسرائیل برای پخش برنامه‌هایی علیه فلسطین و تغییر دادن جای ظالم و مظلوم، با وجود تمام هجمه‌های رسانه‌ای، باز هم جز شکستی غیرقابل ترمیم چیزی برای آنان به ارمغان نیاورده است.

وی در پایان تأکید کرد: رژیم صهیونیستی تاکنون در این جنگ، یک هزار و ۱۰۰ نفر از فلسطینی‌ها را کشته است که بالغ بر ۳۰ درصد از کشته‌ها، کودکان هستند. آنها چندین آمبولانس، مسجد و بیمارستان را هدف قرار دادند و محاصره دارویی کردند؛ اما همه این اقدامات ناشی از آن است که توان رویارویی زمینی ندارند. با وجود اینکه رئیس‌جمهور آمریکا هم دستور داده است تا تمام امکانات در اختیار نتانیاهو قرار بگیرد؛ اما باز هم پیروزی از آن ملت فلسطین است و جای تبریک دارد. هرچند احتمال می‌رود این جنگ به آتش‌بس بینجامد؛ اما قطعاً مقدمه فتوح بعدی خواهد بود.

زهراسادات محمدی

انتهای پیام
captcha