انبوهی از پهپادهای راهبردی به سازمان رزم ارتش ملحق شد
کد خبر: 4195447
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
با حضور وزیر دفاع و فرمانده کل ارتش؛

انبوهی از پهپادهای راهبردی به سازمان رزم ارتش ملحق شد

آیین الحاق انبوهی از پهپادهای راهبردی رزمی، شناسایی، انهدامی و راداری طراحی و تولید شده توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همکاری ارتش با حضور وزیر دفاع و فرمانده‌کل ارتش برگزار شد.

آیین الحاق انبوهی از پهپادهای راهبردی رزمی، شناسایی، انهدامی و راداری طراحی و تولید شده توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همکاری ارتش

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی ارتش، آیین الحاق انبوهی از پهپادهای راهبردی رزمی، شناسایی، انهدامی و راداری طراحی و تولید شده توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همکاری ارتش با حضور امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده‌کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیرسرتیپ محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، برگزار شد.

در این مراسم، انواع پهپادهای راهبردی چند منظوره ابابیل4 و ابابیل 5 با قابلیت اجرای انواع مأموریت‌های شناسایی، مراقبت، جنگ الکترونیک، جمع‌آوری اطلاعات سیگنالی، رزمی و همچنین پهپادهای آرش و باور با قابلیت اجرای مأموریت انهدامی، دور بُرد و نقطه‌زن و نیز پهپاد جت کرار با قابلیت اجرای انواع مأموریت‌‍‌های هدف، رزمی و رهگیر هوایی به سازمان رزم ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق شد.

پهپادهای ارتقا یافته تحویلی، به سامانه‌های خود حفاظتی و ضد جنگال، ناوبری چندگانه بومی و تسلیحات هوشمند نقطه‌زن تجهیز شده و دارای قابلیت ویژه و روز آمد در بهره‌گیری ترکیبی با سایر سامانه‌های سلاح و عملیات شبکه محور هستند.

به کارگیری تمام توان و تلاش در مسیر دفاع از کشور

امیر سرتیپ آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم با اشاره به اینکه یکی از مهم‌‌‌ترین وظایف این وزارتخانه تجهیز و تسلیح نیروهای مسلح در جهت دفاع از کشور است،گفت: الحاق این پهپادها در توان رزم ارتش جمهوری اسلامی ایران تأثیر به‌سزایی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه همواره تمامی تحولات منطقه و جهانی تحت رصد است، افزود: فناوری‌های نوین و به‌روز در دنیا بررسی می‌شود و با نیازهای نیروهای مسلح تطبیق داده می‌شود تا در راستای دفاع از کشور و مقابله با تهدیدات زمینی، هوایی، دریایی و فضایی بومی سازی و تولید شود.

وزیر دفاع تأکید کرد: به مردم اطمینان می‌دهیم در مسیر دفاع از کشور و افزایش قدرت بازدارندگی و ارتقا توان رزمی نیروهای مسلح تمام توان و تلاش خود را به کار خواهیم گرفت و دشمن ناامید خواهد شد.

آیین الحاق انبوهی از پهپادهای راهبردی رزمی، شناسایی، انهدامی و راداری طراحی و تولید شده توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همکاری ارتش

طراحی و به کارگیری پهپاد در مقابل تهدیدات، متکی به توان داخلی است

در بخش دیگر آیین الحاق انبوهی از پهپادهای راهبردی رزمی، شناسایی، انهدامی و راداری تولید شده توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با همکاری ارتش به یگان‌های آجا، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده‌کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: وظیفه نیروهای مسلح، از جمله ارتش این است که هر روز برای افزایش توان رزمی خود تلاش کنند تا بتوانند مأموریت‌های محوله را به بهترین نحو ممکن و با موفقیت به سرانجام برسانند.

وی افزود: در این چند سال اخیر نقش پهپادها در عرصه‌های مختلف شناسایی، رزمی، انهدامی،جنگالی و رادارهای پرنده در زمین، هوا و دریا موثر و غیرقابل انکار بوده است.

فرمانده‌کل ارتش با اشاره به نقش پهپادها در نبردهای حال حاضر و آینده اظهار کرد: حضور پهپاد در نیروهای مسلح در همه جهان، توان رزم ویژه‌ای به نیروهای مسلح افزوده است.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر به ویژه در نیروهای مسلح ما، با توانمندی بالا و اهتمامی که در وزارت دفاع و سازمان صنایع هوایی وجود دارد، اتفاقات مبارکی افتاده و در همین یکی دو سال اخیر صدها فروند انواع پهپاد از نظر تعداد و تنوع به ارتش جمهوری اسلامی ایران افزوده شده است.

امیر سرلشکر موسوی با اشاره به الحاق امروز انبوهی از پهپادهای راهبردی رزمی، شناسایی، انهدامی و راداری در چندین نقطه از کشور به یگان‌های ارتش، گفت: حتماً این الحاق‌ها موجب ارتقای قابل ملاحظه‌ای در توان رزم نیروهای زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی خواهد شد تا بتوانند مأموریت‌های خود را به بهترین نحو انجام دهند.

وی ضمن تشکر از اهتمام وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سازمان صنایع هوایی و دیگر صنایع همکار در تحقق فرمان مبارک فرماندهی معظم کل قوا (مد ظله العالی) مبنی بر جبران عقب افتادگی‌ها، افزایش تعداد پهپادها و ارتقا کیفیت آنها، تصریح کرد: امروز در حوزه پهپاد همه‌چیز، از حوزه طراحی تا به‌کارگیری در مقابل تهدیدات، متکی به توان داخلی و دانش دانشمندان جوان کشور است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha