انقلاب اسلامی؛ تنها تفکری که در جهان جذابیت دارد
کد خبر: 4199275
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶
معاون سیاسی سپاه پاسداران:

انقلاب اسلامی؛ تنها تفکری که در جهان جذابیت دارد

سردار یدالله جوانی گفت: دشمنان، بنا را بر سرکوب انقلاب گذاشتند، اما با تمام اقداماتی که انجام دادند، امروز انقلاب اسلامی تنها تفکری‌ست که در جهان جذابیت دارد و مورد توجه قرار گرفته است. 

یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامیبه گزارش ایکنا از اصفهان، سردار سرتیپ پاسدار یدالله جوانی، در مراسم  راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمع مردم شهرستان کاشان اظهار کرد: انقلاب اسلامی، بزرگترین رویداد تاریخ بشری بعد از بعثت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) محسوب می‌شود، چراکه انقلاب اسلامی از جنس بعثت است و در امتداد آن قرار دارد.

وی افزود: امروز با نگاه و رویکرد جهاد تبیین باید به سؤالات نسل جوان پاسخ داد و با این پاسخ‌ها، روایتی درست از حقایق و واقعیت‌ها عرضه کرد تا دشمنان در روایتگری نادرست خود با شکست مواجه شوند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: جهاد تبیین، فریضه‌ای واجب و مبارزه با روایت‌های نادرست از اصل انقلاب اسلامی، فلسفه قیام امام(ره)، اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی، راه طی‌شده ۴۵ ساله، دستاوردها و راه در پیش روی انقلاب است. 

وی با بیان اینکه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصت خوبی برای جهاد تبیین درباره خود انقلاب است، گفت: اهمیت پاسخ به این سؤالات، مقابله با تحریف‌هایی از سوی قدرت‌هایی چون آمریکا، اسرائیل و انگلیس به‌دلیل متحمل شدن شکست‌های پی در پی در طول ۴۵ سال عمر انقلاب است.

جوانی با بیان اینکه این قدرت‌ها در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به دنبال تطهیر رژیم گذشته هستند، ادامه داد: رژیم گذشته فاسد، وابسته و دیکتاتور بود. این رژیم، ملت را عقب نگه داشته بود، منابع خود را در اختیار آمریکا و اروپا قرار می‌داد، با ارزش‌های اسلامی مقابله و ملت را تنبیه می‌کرد و راه پیشرفت را بر آن بسته بود؛ اما طبیعی‌ست که ملت امام زمان(عج) چنین وضعیتی را تحمل نمی‌کند، لذا به امر الهی و به فرمان امام(ره) قیام کرد. امامی که به دستور خداوند مبنی بر آیه «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ...» علیه طاغوت که فرمانبر فرعون زمانه خود یعنی آمریکای خونخوار بود، ایستادگی کرد.

وی با بیان اینکه تمام برنامه‌ها و ترفندهای رژیم شاهنشاهی در ۲۱ بهمن‌ماه سال ۵۷ برای برپایی کودتایی به‌ منظور جلوگیری از پیروزی انقلاب با دستور امام خمینی(ره) مبنی بر حضور مردم در خیابان‌ها بر باد رفت، گفت: دشمنان که نتوانستند مانع پیروزی انقلاب شوند و کشوری راهبردی از چنگ آنان خارج شد، به طراحی توطئه‌ها روی آوردند. کنفرانس گوادلوپ در فرانسه با حضور چهار کشور انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا قبل از پیروزی انقلاب برپا شد و هدف اصلی آن بحران‌آفرینی در کشور پس از پیروزی انقلاب به منظور جلوگیری از پا گرفتن نظام نوپای برخاسته از انقلاب به شمار می‌رفت.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: از جمله دلایل برپایی این کنفرانس می‌توان به ارزش، اهمیت و موقعیت برتر جغرافیای ایران برای غرب اشاره کرد. آنها می‌دانستند که اگر می‌خواهند در شرق مسلط باشند، باید بر ایران سیطره یابند و دیگر اینکه وقتی دیدند در چنین سرزمین فوق‌العاده ارزشمندی، پرچم اسلام به اهتزاز درآمده است، وحشت کردند. 

وی اظهار کرد: دشمنان انقلاب شعار، آرمان و اهداف ما را تجزیه و تحلیل کردند و نگران بودند که اسلام سیاسی به دست ایرانیان به پیروزی رسیده است، چراکه می‌توانست معادلات جهان را تغییر دهد. پس بنا را بر سرکوب آن گذاشتند‌، اما با تمام اقداماتی که انجام دادند، امروز انقلاب اسلامی تنها تفکری‌ست که در جهان جذابیت دارد و مورد توجه قرار گرفته است.

جوانی تصریح کرد: امروز ملت مظلوم فلسطین، مقاومت، راه عزت و راه رهایی قدس شریف را انتخاب کرده است و ملت‌های منطقه پشتیبان او هستند. اگر در زمان‌های گذشته، بقای رژیم صهیونیستی با ظلم‌های وسیع و بی‌اندازه تضمین می‌شد، دیگر این اقدامات نجات‌بخش اسرائیل نیست. با عملیات طوفان‌ الاقصی، سیستم‌های امنیتی، نظامی، دفاعی و... اسرائیل درهم پیچیده شد. امروز این رژیم دارد به این باور می‌رسد که باید برود و جهان اسلام را به حال خود بگذارد. 

وی در پایان اظهار کرد: امام خمینی(ره) فرمود: «در مقابل دشمنان، مبادا دچار غفلت شوید.» همچنین در سخنی دیگر می‌فرماید: «حفظ جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است.» همین‌گونه که امروز مردم با شور و نشاط در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کردند، در روز ۱۱ اسفند، یعنی روز انتخابات هم به میدان می‌آیند، چون این عمل با حفظ جمهوری اسلامی ارتباط دارد و بار دیگر توطئه‌های دشمنان با شکست مواجه خواهد شد.

زهراسادات محمدی

انتهای پیام
captcha