قرآن کریم محور اصلی تمدن اسلامی است
کد خبر: 4199929
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷
حجت‌الاسلام عباسی:

قرآن کریم محور اصلی تمدن اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، محور اصلی تمدن اسلامی را قرآن کریم دانست و تصریح کرد: مهم‌ترین آرمان انقلاب اسلامی، ارائه تمدن نوین اسلامی به عالم است که در افق پیش روی آن، ظهور حضرت ولی عصر (عج) قرار دارد.

علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه، شامگاه چهارشنبه ۲۵ بهمن‌ماه در آیین اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی فصل تازه‌ای را در برابر بشریت گشود و تنها به یک جغرافیا و ملت تعلق ندارد. همانگونه که رسول ختمی مرتبت، حضرت محمد مصطفی(ص) متعلق به همه انسان‌ها و رحمت برای همه عالمیان است، انقلاب برآمده از معارف پیامبر خاتم نیز رحمتی برای همه مردم جهان و متعلق به همه آزادی خواهان و حق‌جویان در سراسر عالم است.

وی با تبریک اعیاد ماه مبارک شعبان، افزود: از زحمات همه دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره قرآن و حدیث المصطفی در واحد‌ها و شهر‌های مختلف ایران و جهان، صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنیم و برای همه آنان توفیقات روزافزون در راه خدمت به کلام الهی را مسئلت داریم.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه، آیات قرآن کریم را بهترین معرف برای این کتاب آسمانی دانست و ابراز کرد: اولین نکته‌ای که از آیات قرآن می‌توان یافت، این است که این کتاب الهی از جانب خداست و هیچ انسان و بشری در محتوای آن نقشی ندارد. هرچند رسول گرامی اسلام (ص) واسطه دریافت انوار الهی بوده‌اند اما آن حضرت نیز دخل و تصرفی در قرآن کریم نداشتند بنابراین هیچ شک و تردیدی نسبت به این پیام الهی وجود ندارد زیرا آیات آن سراسر برهان، قطع و یقین است و نور آن از بین برنده تمام ظلمت‌هاست.

وی قرآن کریم را سرمنشأ تحول در انسان خواند و گفت: هر کس به دنبال هدایت باشد، خداوند متعال از طریق این کلام نورانی او را به سرزمین سلامت، آرامش و صلح حقیقی هدایت می‌کند. با استعانت از این کلام نورانی، بشر از ظلمات، به سوی نور، راه صحیح و حیات طیبه رهنمون می‌گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، محور اصلی تمدن اسلامی را قرآن کریم دانست و تصریح کرد: مهم‌ترین آرمان انقلاب اسلامی، ارائه تمدن نوین اسلامی به عالم است که در افق پیش روی آن، ظهور حضرت ولی عصر (عج) قرار دارد. بشر امروز گرفتار ظلم و بی‌عدالتی ناشی از فراموشی فرهنگ الهی و معنوی است. در همین چند ماه گذشته در برابر چشمان جهانیان، بیش از ۳۰ هزار انسان بی‌گناه به جرم دفاع از سرزمین و کاشانه خود مورد قتل عام و نسل‌کشی قرار گرفته‌اند، اما این جنایات نه تنها موجب هیچ اقدامی از سوی مدعیان حقوق بشر نشده است، بلکه خود نیز شریک این جرم و جنایت گشته‌اند.

وی ارزش‌هایی همچون اخلاق، معنویت و عدالت را گمگشته‌های بشر امروز برشمرد و اذعان کرد: قرآن کریم می‌تواند این حقایق و هدایای برجسته و مورد نیاز را که تمدن مادی از بشریت دریغ نموده است، به او تقدیم کند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به جایگاه رفیع قرآن کریم در برنامه‌های آموزشی و تربیتی جامعه المصطفی العالمیه، خاطرنشان کرد: المصطفی، خدمت به ساحت این کتاب شریف و آسمانی را توفیق الهی دانسته و به آن افتخار می‌کند. از تلاش‌های اساتید، مدیران و همه خانواده‌ی بزرگ قرآنی المصطفی صمیمانه سپاسگزارم و توفیق روزافزون شما را از خدای متعال مسئلت می‌کنم.

انتهای پیام
captcha