پیام تسلیت وزیر ارشاد به‌مناسبت درگذشت آیت‌الله شوشتری
کد خبر: 4201338
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶

پیام تسلیت وزیر ارشاد به‌مناسبت درگذشت آیت‌الله شوشتری

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام تسلیت به‌مناسبت درگذشت آیت‌الله عبدالقائم شوشتری، این عالم ربانی را از سرآمدان عرفان اسلامی نامید.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیبه گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور پیامی، درگذشت عالم ربانی و استاد اخلاق و عرفان، مرحوم آیت‌الله عبدالقائم شوشتری را تسلیت گفت. متن این پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیئ

ارتحال عالم فاضل و معلم اخلاق، حضرت آیت‌الله حاج شیخ عبدالقائم شوشتری موجب تألم و تأثر گردید.

این عالم وارسته و ربانی که با سلوکی عارفانه در طول حیات پربرکت خویش سال‌ها به تدریس و تربیت طلاب علوم دینی پرداخت، عالمی بی‌بدیل در زمینه‌‌های عرفان، اخلاق، ادیان و مذاهب شناخته می‌شد که با سیر و سلوک عرفانی خویش و تحصیل در محضر بسیاری از بزرگان علم و عرفان، از سرآمدان عرفان اسلامی به شمار می‌رفت.

اینجانب ضایعه درگذشت آن عالم فقید را که ولایت‌مداری از خصایص بارز او بود و ارادت و اعتقاد به انقلاب را در سخن و کردار ابراز می‌کرد، به محضر مقام معظم رهبری، بیت معظم و مکرم آن مرحوم، طلاب و استادان علوم دینی و دیگر علاقه‌مندان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند سبحان، همنشینی آن مرحوم با اولیا و صالحان و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

محمدمهدی اسماعیلی 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی»

انتهای پیام
captcha