نمایشگاه قرآن فرصتی برای آشنایی مردم با فعالان قرآنی باشد
کد خبر: 4206252
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
کاتب بزرگ‌ترین قرآن جهان:

نمایشگاه قرآن فرصتی برای آشنایی مردم با فعالان قرآنی باشد

علی‌اکبر اسماعیلی قوچانی گفت: نمایشگاه قرآن فرصتی برای آشنایی مردم با فعالان قرآنی باشد، زیرا بدین ترتیب امکان ارائه نظرات و پیشنهادات مردم و برخی غرفه‌داران برای بهبود کمی و کیفی وضعیت نمایشگاه قرآن در دوره‌های آتی فراهم می‌شود.

علی‌اکبر اسماعیلی قوچانی، کاتب بزرگ‌ترین قرآن جهان در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهدعلی‌اکبر اسماعیلی قوچانی، کاتب بزرگ‌ترین قرآن جهان در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد در حاشیه رونمایی از دومین قرآن بزرگ پارچه‌ای جهان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: این قرآن که توسط یکی از شاگردانم به نام شاهین برجسته ثانی در حال تکمیل است، به عنوان دومین قرآن بزرگ هنری مطرح است، البته که این کار بسیار خوب است و نیاز به تشویق و حمایت جوانان هنرمندی چون او در این عرصه داریم تا شاهد حضور هنرمندان بیشتری در این وادی باشیم.

اسماعیلی قوچانی ادامه داد: سخت‌کوشی و کار مداوم در عرصه هنر برای به نتیجه رسیدن بسیار اهمیت دارد، تجاربی که در تهیه و ساخت اوراق مناسب و ماندگار در طول زمان برای نوشتن قرآن به دست‌ آورده‌ام منحصر به‌فرد است و کمتر کسی بدان دست یافته است، در حالی‌که بسیاری از آثار خطاطی و نقاشی پس از خارج شدن از قاب، ماندگاری‌شان به خطر می‌افتد، ما در کتابت قرآن از پارچه‌ای استفاده کرده‌ایم که انعطاف‌پذیری بالایی دارد و دچار آسیب کمتری می‌شود.

وی راجع به نمایشگاه قرآن بیان کرد: برگزاری نمایشگاه اقدام خوبی است و کارهای خوبی در این نمایشگاه اتفاق افتاده است که می‌تواند در معرض دید مخاطب قرار گیرد، اما اشکالاتی نیز در آن مشاهده می‌شود. به نظرمی‌رسد در نمایشگاه قرآن باید قرآن در اولویت باشد، اما تعداد بسیاری از غرفه‌ها فاقد قرآن و پیام‌های قرآنی هستند، در حالی‌که نمایشگاه قرآن باید سرشار از آیات قرآن باشد.

وی با اشاره به آشنا نبودن بسیاری از افراد با مسئولان قرآنی شهر تأکید کرد: چنین نمایشگاه‌هایی فرصتی است تا مردم با مسئولان و فعالان قرآنی شهرشان آشنا شوند و برای این اتفاق، حداقل کار ممکن این است که ورود آنها به نمایشگاه در تربیون اعلام شود، بدین ترتیب امکان ارائه نظرات و پیشنهادات مردم و برخی غرفه‌داران برای بهبود کمی و کیفی وضعیت نمایشگاه قرآن در دوره‌های آتی فراهم می‌شود.

اسماعیلی قوچانی افزود: از جمله کارهایی که خوش‌نویسان این نمایشگاه می‌توانند انجام دهند، نوشتن آیاتی از قرآن به خط زیبا است تا آن را در اختیار مخاطبان به‌ویژه کودکان و نوجوان قرار دهند، بدین ترتیب هم خاطره‌ای برای این افراد می‌شود و هم با استفاده از حس زیبادوستی، منجر به ایجاد علاقه در آنها می‌شوند.

وی اظهار کرد: حتی می‌توان برای این کار تمامی غرفه‌ها را موظف کرد تا از حضور یک خطاط و خوش‌نویس بهره گیرند و آیاتی چند از قرآن را در مکان‌های مختلف غرفه خود قرار دهند، البته انتخاب این آیات باید به تناسب زمانه و کاربرد آن برای مردم انتخاب شود. در واقع نمایشگاه قرآن باید رسانه پیام‌هایی به‌ویژه اخلاقی اگرچه کوتاه از قرآن باشد و این پیام‌های کوتاه در ذهن مخاطب ماندگار خواهد شد.

این کاتب بزرگترین قرآن هنری جهان با بیان اینکه نمایشگاه قرآن آن‌طور که باید باشد، معرفی نشده است، گفت: آثار خوش‌نویسی که در این نمایشگاه عرضه می‌شود، تنها به‌واسطه خط‌ مهم نیست، بلکه نوعی علم است، به‌گونه‌ای که خوانش بسیاری از خطوط هنری نیاز به مهارت دارد.

انتهای پیام
captcha