کد خبر: 4275002
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۴:۳۰
امیر قاسمی خبر داد

برپایی تورهای تهران 22 با 17 هزار مخاطب در تهران

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های ویژه این ستاد در ایام نوروز 1404 اظهار کرد: تورهای تهران 22 یکی از برنامه‌های ویژه ستاد گردشگری شهرداری تهران در ایام نوروز بود که با حدود 17 هزار نفر مخاطب برپا شد.

امیر قاسمیامیر قاسمی، رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایکنا، به تشریح برنامه‌های نوروزی و گزارش عملکرد این ستاد در ایام نوروز 1404 پرداخت و اظهار کرد: ایستگاه اطلاع‌رسانی و استقبال از گردشگران یکی از برنامه‌های اصلی ستاد گردشگری شهرداری تهران در ایام نوروز بود که در این راستا تعداد 110 ایستگاه ارائه کتاب کودک(ارائه 51300 کتاب)، 110 ایستگاه ارائه نقشه گردشگری تهران(ارائه 172400 نقشه)، 110 ایستگاه ارائه بروشور گردشگری تهران(ارائه 191700 بورشور)، 110 ایستگاه ارائه برگه تخفیفات(ارائه 197630 برگه تخفیف)، 110 ایستگاه ویژه استفاده کنندگان از عینک VR (330229 نفر) و 102 ایستگاه ارائه دهنده صنایع دستی در نقاط مختلف شهر تهران برگزار شد. 

قاسمی ادامه داد: حوزه گردشگری بخش ویژه برنامه‌های ستاد گردشگری شهرداری تهران در ایام نوروز بود که در این راستا نیز برنامه‌هایی همچون گشت و گذار با روزه‌اولی‌ها (135 تور با 4725 نفر مخاطب)، تورهای پیاده‌گردی در مسیرهای 30 گانه (1590 تور با 47700 نفر مخاطب)، تورهای ری‌گردی (80 تور با 3600 نفر مخاطب)، تورهای تهران 22 (480 تور با 16800 نفر مخاطب) و تورهای در حریم یار (192 تور با 6720 نفر مخاطب) اجرایی شد. 

 رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های فرهنگی این ستاد در ایام نوروز 1404 تصریح کرد: در این زمینه برنامه‌هایی همچون منقبت‌خوانی (211 برنامه با 19000 نفر مخاطب)، نوروزخوانی در قالب نقالی، پرده‌خوانی و شاهنامه‌خوانی (452 برنامه با 44000 نفر مخاطب)، برنامه‌های ویژه باغ‌راه حضرت زهرا(س) (561 برنامه با 18415 نفر مخاطب) برنامه‌های ویژه بوستان لاله (593 برنامه با 20755 نفر مخاطب)، برنامه‌های ویژه پردیس فرهنگی در بوستان‌های مختلف (20755 نفر مخاطب)، برگزاری نماز جماعت در بوستان‌ها و اماکن مختلف (روزانه در 80 بوستان)، طبیعت پاک در بهار ایران (72 برنامه پاکسازی طبیعت)، ویژه‌برنامه‌های عید سعید فطر (برپایی 22 میز گردشگری از سوی مناطق 22گانه و توزیع 88000 بسته گردشگری)، اسکان نوروزی (6421 نفر در مدارس، 10827 نفر در بوستان‌ها، 3496 نفر در مساجد) در شهر تهران اجرا شد. 

وی با اشاره به برنامه‌های حوزه اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستاد گردشگری شهرداری تهران در ایام نوروز نیز افزود: در این زمینه تعداد 901 خبر در سامانه جامع گردشگری شهر تهران منتشر شد. همچنین، در حوزه تولیدات رسانه‌‌ای نیز تولیدات فراوانی در حوزه پوستر (896 پوستر)، پست مجازی (47135 پست)، تولید خبر (3850 خبر)، تولیدات تصویری (1195 دقیقه تویلد تصویری)، انعکاس خبر در رسانه ملی (28 خبر) و استودیو بهار (48 مهمان) منتشر شد.

قاسمی با اشاره به عوامل اجرایی برنامه‌های ستاد گردشگری تهران در ایام نوروز اظهار کرد: در این حوزه نیز عوامل مختلفی همچون مسئولان، کارشناسان فعال در حوزه گردشگری مناطق (10560 نفر ساعت در 22 منطقه)، مسئولان، کارشناسان فعال در حوزه گردشگری ستاد مرکزی (4784 نفر ساعت)، مشاوران گردشگری در سامانه 137 گردشگری (17580 دقیقه مشاوره)، راهنمایان گردشگری فعال در سطح مناطق (روزانه 65 راهنما معادل با 7065 نفر ساعت راهنمایی)،  غرفه‌داران فعال در سطح مناطق (15840 نفر ساعت) و مستندسازان و عوامل اجرایی و اطلاع‌رسانی (5460 نفر ساعت)  با ستاد گردشگری شهرداری تهران همکاری داشتند تا خدمات گردشگری به خوبی در خدمت گردشگران تهرانی قرار گیرد.          

انتهای پیام
captcha