به گزارش خبرنگار ایکنا از اصفهان، همزمان با عاشورای حسینی و در فضایی آکنده از حزن و اندوه مصیبت اهل بیت(ع)، آیین سنتی «وداع نخلها» پیش از ظهر امروز، چهارم تیرماه در مشهد اردهال کاشان برگزار شد.
در این آیین معنوی که با حضور گسترده مردم مشهد اردهال و اهالی روستاهای خاوه، علوی و باریکرسف همراه بود، نخلهای عزاداری در قالب مراسمی سنتی به حرکت درآمدند و آیین وداع با آنها اجرا شد.
نخلهای این منطقه نماد تابوتهای حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) و برادر ایشان، حضرت سلطان محمود بن امام محمد باقر(ع) هستند که هرساله در روز عاشورا، در مراسمی ویژه در مقابل آستان مقدس شاهزاده زید(ع) مورد تکریم و وداع عزاداران قرار میگیرند.
آیین وداع نخلها از جمله سنتهای ریشهدار و کهن منطقه مشهد اردهال بهشمار میرود که در آن، مردم با ابراز ارادت به فرزندان امام باقر(ع)، یاد و خاطره مظلومیت اهل بیت(ع) را گرامی میدارند.