حافظ کنیایی: استقبال پرشور مردمی انگیزه‌ام را دوچندان کرد
کد خبر: 3498987
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰

حافظ کنیایی: استقبال پرشور مردمی انگیزه‌ام را دوچندان کرد

گروه بین‌الملل: حافظ قرآن کنیایی راه‌یافته به مرحله فینال سی‌ وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن گفت: حضور گسترده مردم قرآن‌دوست ایران در سالن مسابقات، انگیزه‌ام را دوچندان کرد.

حضور گسترده مردم در مسابقات قرآن ایران افتخاری برای ما است

«عبدالله یوسف اسماعیل»، نماینده کشور کنیا در رشته حفظ کل قرآن و از راه‌یافتگان به مرحله نهایی این رشته، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب گفت: نخستین‌بار است که حضور در مسابقات قرآن ایران را تجربه می‌کنم و من از این که توانستم در این رخداد عظیم قرآنی به مرحله نهایی راه یابم، بسیار خوشحال هستم.

وی درباره قضاوت کمیته داوران در این دوره از مسابقات عنوان کرد: «به نظر من کمیته داوران مسابقات نهایت تلاش خود را برای قضاوت عادلانه انجام داد».

این حافظ کنیایی حضور گسترده مردم قرآن‌دوست ایران در سالن مسابقات هنگام برگزاری مرحله نهایی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: استقبال پرشور مردم از مرحله نهایی این رقابت‌ها، انگیزه ما را برای ادای بهتر و کسب رتبه دوچندان کرد و استقبال گسترده مردمی، در واقع افتخاری برای ما قرآنیان محسوب می‌شود.

کسب رتبه دوم مسابقات مصر

وی در ادامه به فعالیت‌های قرآنی خود اشاره و عنوان کرد: نخستین مشارکت بین‌المللی من، حضور در مسابقات قرآنی مصر بود که در این مسابقات توانستم رتبه دوم رشته حفظ کامل قرآن همراه با تفسیر را کسب کنم و حضور در رقابت‌های بین‌المللی قرآن ایران دومین تجریه من در رقابت‌های بین‌المللی قرآنی است.

عبدالله یوسف اسماعیل سطح حافظان شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات را خوب ارزیابی کرد و با بیان این که مرور محفوظات قرآنی مسأله مهی است، گفت:
مرور مستمر محفوظات قرآنی از امور بسیار مهمی است که حافظان قرآن نباید آن را فراموش کنند و این امر نقش مستقیمی در موفقیت آنان دارد.

رضایت از سیستم قرعه‌کشی

نماینده کنیا در رشته حفظ قرآن از سیستم قرعه‌کشی برای اجرای متسابقین در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران ابراز رضایت کرد و گفت: مراسم قرعه‌کشی در روز نخست مسابقات در هتل بزرگ ارم(محل اسکان متسابقین) در نهایت دقت و عدالت برگزار شد.

وی در پایان نحوه گزینش خود برای حضور در رقابت‌های قرآنی کشورمان را یادآور شد و بیان کرد: من در بسیاری از مسابقات داخلی قرآن در کنیا حضور داشته‌ام و موفقیت من در این رقابت‌ها سبب شد به‌عنوان نماینده کنیا در رقابت‌های بین‌المللی قرآن ایران حضور پیدا کنم.

مطالب مرتبط
captcha