ضعف در محتوای دوره تربیت دانشجومعلم قرآن/ برای دریافت‌کنندگان مدرک چشم‌انداز تعریف شود
کد خبر: 3608431
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳

ضعف در محتوای دوره تربیت دانشجومعلم قرآن/ برای دریافت‌کنندگان مدرک چشم‌انداز تعریف شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: احمد کاظمی یکی از دانشجومعلمان قرآن از نامناسب بودن سطح مطالب آموزشی دوره گلایه کرد و بر وجود چشم‌انداز برای دریافت‌کنندگان این مدرک تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور اقدام به برگزاری دوره‌های تربیت دانشجو‌معلم قرآن کرده و در آن به کسانی که موفق به گذراندن دوره شده‌اند مدرک ارائه داده است.
احمد کاظمی یکی از این دانشجومعلمان است که با 23 سال سن، در حال حاضر دانشجوی مقطع کارشناسی رشته علوم تربیتی پردیس شهید رجایی استان قزوین است، وی در مورد این دوره در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد: اولین دوره در استان تهران برگزار شد البته قبل از آن در قزوین آزمون ورودی دادیم که به همراه یکی دیگر از دوستان برای این دوره انتخاب شدیم و بعد از برگزاری دوره آموزشی آزمون‌هایی را گرفتند که منجر به صدور مدرک شد، در ادامه نیز یک دوره تکمیلی در استان قم برگزار شد که همین روند آموزشی و گرفتن آزمون و در نهایت دادن گواهی طی شد.
وی در ادامه افزود: همچنین در این دوره‌ها شاهد حضور اساتید خیلی خوبی بودیم اما نقطه ضعفی که با آن مواجه بودیم این بود که اکثر شرکت‌کنندگان در دوره با مطالبی که ارائه می‌شد آشنایی داشتند لذا بهتر از این هم می‌توانستند آن را برگزار کنند از این نظر که مطالب همراه با جزئیات بیشتری ارائه می‌شد، مثلا تجوید و مباحث صوت را می‌توانستند بهتر و با سطح بالاتری بیان کنند، نه این که فقط روی مطالب مقدماتی تجوید مانور دهند.
کاظمی در مورد ناکارآمدی مدرک پایان این دوره تصریح کرد: این مدرک عملاً برای من کارایی نداشته و همان کلاس‌هایی که قبل از گرفتن این مدرک داشتم را ادامه دادم، تنها چیزی که به ما بعد از اعطای گواهی گفتند این بود که برای ایام اعتکاف و برای آموزش قرآن به دانشگاه مراجعه کنیم که در آنجا نیز هم استاد به اندازه کافی داشتند و هم اینکه در نهایت اعتکافی برگزار نشد.
وی در ادامه افزود: تنها کاری که صورت گرفته این بود که مدارکمان را به سازمان تبلیغات اسلامی قزوین تحویل دادیم و قرار است آماری از مربیان استان استخراج شود، همچنین در حال حاضر نیز به ما از طرف جهاد دانشگاهی می‌گویند این مطالب را تدریس کنید و بعدا حق‌الزحمه را می‌پردازیم در حالی که مبلغ حق‌الزحمه پائین است و مطالبی که از ما توقع ارائه آن را دارند تکراری است و من برای شاگردانم تدریس کرده‌ام لذا تدریس خودم را پیگیری می‌کنم.
کاظمی تصریح کرد: اگر به نتایج کارشان فکر می‌کردند نیز خوب بود، به این معنا که حداقل برای این مدرک چشم‌اندازی در نظر می‌گرفتند که اگر یک قاری توانست آن را دریافت کند مشخص باشد که در چه مکانی می‌تواند تدریس داشته باشد و تکلیف روشن شود.
مطالب مرتبط
captcha