سطح‌بندی پیش از آغاز دوره تربیت دانشجومعلم قرآن
کد خبر: 3609965
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
علی اکبری پیشنهاد داد:

سطح‌بندی پیش از آغاز دوره تربیت دانشجومعلم قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: علی اکبری یکی از نقاط ضعف دوره تربیت دانشجومعلمان قرآن را عدم سطح بندی قبل از برگزاری کلاس‌ها دانست.

سطح‌بندی پیش از آغاز دوره تربیت دانشجومعلم قرآن
علی اکبری، دانشجوی تربیت معلم علوم قرآن به عنوان یکی از دانشجومعلمانی که در دوره آموزشی جهاد دانشگاهی شرکت و موفق به اخذ گواهی پایان دوره شده است در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به بیان وضعیت این دوره پرداخت و تصریح کرد: دوره‌های خوبی را شاهد بودیم، البته خود بنده از قبل با قرآن آشنا بودم و بیشتر در این دوره به سمت تجوید پیش رفتم، البته که این دوره نیز با کم و کاستی‌های نیز همراه بود.
وی در ادامه افزود: از جمله نقاط مثبت این دوره‌ها که در تهران و قم برگزار شد می‌توان به اساتید خوب آن و سرفصل‌های مناسب آموزشی که ارائه می‌دادند اشاره کرد، البته باید توجه داشت که با وجود اینها نقص‌هایی را نیز شاهد بودیم.
اکبری تصریح کرد: یکی از انتقاداتی که به دوره وارد است این که مسئولان برگزاری قبل از دوره شرکت کنندگان را سطح بندی نکردند و همین مسأله باعث شد که اساتید نیز در ارائه مطالب با مشکل مواجه می‌شدند، چنان که عده‌ای حتی توانایی روخوانی و روانخوانی را نداشتند و عده‌ای از دانشجویان نیز به مطالب تسلط کافی را داشتند.
وی در ادامه بیان کرد: اگر قبل از برگزاری دوره شرکت کنندگان در سطوح مختلف دسته‌بندی می‌شدند، قطعا شاهد خروجی‌های بهتری بودیم، البته در تهران شاهد این وضعیت بودیم و در دوره قم این مشکلات برطرف شد، همچنین دوره مشهد نیز به منزله اختتامیه بود و در آنجا هم حدود 15 ساعت مطالبی مانند تجوید و تدبر در قرآن را سپری کردیم.
اکبری در مورد مدرک این دوره گفت: به این دلیل که در مراکز مختلف مانند دانشگاه‌ها با من آشنایی داشتند لذا در برپایی کلاس مشکلی نداشتم و به مدرک نیز نیازی نشد، اما این مدرک برای تدریس در آموزشگاه‌ها بسیار قابل استفاده است.
وی در ادامه افزود: به جهاد دانشگاهی پیشنهاد دادیم که اگر می‌خواهید این هزینه‌ها که برای برگزاری دوره شده است به بار نشیند باید در مراکز استان‌ها، فضایی برای تدریس دانشجومعلمان فراهم کنند، برخی از دانشجومعلمان چون از قبل با آموزشگاه‌ها آشنایی داشتند در آنجا مشغول هستند اما خیلی از دانشجوها با این مراکز ارتباط ندارند.
یادآور می‌شود، طرح «دانشجو معلم قرآن کریم» به همت سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور، در راستای نیل به نهضت قرآن‌آموزی در کشور و با هدف آموزش به دانشجویان مستعد و آشنا به علوم روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم، جهت تعلیم به دیگر دانشجویان و نیز گسیل به مناطق محروم کشور در قالب اردوهای جهادی قرآنی در حال اجرا است.


مطالب مرتبط
captcha