تصویب غیر‌قانونی تغییر اساس‌نامه اتحادیه کشوری با وجود مخالفت سازمان تبلیغات اسلامی
کد خبر: 3737919
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷
بهبودی عنوان کرد:

تصویب غیر‌قانونی تغییر اساس‌نامه اتحادیه کشوری با وجود مخالفت سازمان تبلیغات اسلامی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ دبیر اجرایی هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی از تصویب غیرقانونی پیشنهاد تغییر اساس‌نامه اتحادیه کشوری در این هیئت و ارائه آن به شورای توسعه فرهنگ قرآنی با وجود مخالفت سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد.

تصویب غیر قانونی پیشنهاد تغییر اساس‌نامه اتحادیه کشوری در هیئت رسیدگی علیرغم مخالفت سازمان تبلیغات

حسین بهبودی، دبیر اجرایی هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا؛ از برگزاری جلسه هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی کشور طی روز گذشته، 20 مردادماه خبر داد و گفت: در این جلسه پرونده سه مؤسسه بررسی و به تصویب نهایی رسید. البته در برخی جزئیات همانند تغییر نام مؤسسه و یا مسئله عمومی و تخصصی بودن مؤسسات نکاتی وجود داشت ولی با کلیت درخواست پرونده‌ها موافقت شد.
دبیر اجرایی هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی در ادامه بیان کرد: در ادامه برگزاری جلسه هیئت رسیدگی، بحث ارائه پیشنهاد برخی از اعضای هیئت در رابطه با تغییر اساس‌نامه اتحادیه کشوری که از جلسه گذشته هیئت باقی مانده بود، مطرح شد که با وجود اینکه ما به‌عنوان مجموعه سازمان تبلغات اسلامی و دارالقرآن به مخالفت با آن پرداختیم و اصل ارائه پیشنهاد از سوی هیئت رسیدگی در این مورد را غیرقانونی می‌دانستیم ولی به دلیل اینکه اکثریت هیئت با ارائه این پیشنهاد موافق بودند،‌ این امر در نهایت به تصویب هیئت رسید.
بهبودی تصریح کرد: دلایل اصلی مخالفت ما با ارائه این پیشنهاد به شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور این بود که اولاً این پیشنهاد در اصل کاملاً غیرقانونی است و مرجعی مانند هیئت رسیدگی به امور مؤسسات حق ارائه پیشنهاد در این زمینه را ندارد و ثانیاً اینکه اکثریت قریب به اتفاق مدیران اتحادیه‌ها در استان‌های مختلف کشور نیز با آن مخالف هستند.
دبیر اجرایی هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی با اشاره به اینکه در نهایت و باوجود مخالفت ما و غیرقانونی بودن مسئله، بحث ارائه پیشنهاد تغییر اساس‌نامه به تصویب هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی کشور رسید، گفت: امروز نیز این مصوبه و پیشنهاد تغییر اساس‌نامه جهت اظهارنظر و بررسی به شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور ارسال شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha