عملیات ساخت رواق امام رضا(ع) در کاظمین آغاز می‌شود
کد خبر: 1367578
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲
به زودی؛

عملیات ساخت رواق امام رضا(ع) در کاظمین آغاز می‌شود

گروه اجتماعی: مسئول امور روحانیون ستاد بازسازی عتبات عالیات مشهد از آغاز عملیات ساخت رواق امام رضا(ع) با وسعتی بالغ بر 14 هزار مترمربع در آینده نزدیک در کاظمین خبر داد.


حجت‌الاسلام مهدی ایزدی، مسئول امور روحانیون ستاد بازسازی عتبات عالیات مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: اگرچه تاکنون طرح‌های بازسازی و نوسازی حرم‌ها را انجام می‌دادیم اما به خاطر اینکه حرم‌های ائمه(ع) از جمله در کاظمین از فضاهای محدودی برخوردارند، به دنبال اجرای طرح‌های توسعه‌ای در این اماکن هستیم.



ایزدی با بیان اینکه منزل‌های اطراف صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف و صحن حضرت زینب(س) در کربلا خریداری شده است، افزود: آنچه ستاد عتبات عالیات خراسان رضوی بر روی آن متمرکز شده، ایجاد رواق امام رضا(ع) در کاظمین است.



وی بازسازی و توسعه عتبات مقدسه عالیات و ساخت رواق امام رضا(ع) در کاظمین را سند افتخار ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی خواند و اظهار کرد: به زودی کار ساخت رواق امام رضا(ع) با وسعتی بالغ بر 14 هزار متر مربع با مشارکت مردم ولایتمدار استان خراسان رضوی به صورت مستقل از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی آغاز خواهد شد.



ایزدی با اشاره به اینکه استان خراسان رضوی به خاطر موقعیت ویژه‌ای که دارد و مشهد مقدس که پایتخت معنوی است به همان نسبت هم مسئولان کشور توقعات بسیاری از این استان دارند، ابراز کرد: استان خراسان رضوی یکی از استان‌های برتر در کشور است که بیشترین توجهات به آن است.



مسئول امور روحانیون ستاد بازسازی عتبات عالیات مشهد ادامه داد: در همین راستا طلاکاری‌ ایوان‌های امامین کاظمین(ع) پدر و فرزند امام رضا(ع) و شبستان جدید که قرار است ساخته شود به خراسان رضوی واگذار شده است.



وی تصریح کرد: این اقدامات برگ زرینی برای خراسان رضوی به شمار می‌رود اما مسئولیت ما را سخت‌تر کرده و می‌طلبد پرشورتر و بهتر از گذشته در این راستا حرکت کنیم.



ایزدی در ادامه با اعلام اینکه جهت مطلاشدن ایوان امام جواد(ع)، از 18 هزار خشت طلای سهمیه خراسان رضوی، هزار خشت طلا به ارزش سه میلیارد ریال از شهرستان کاشمر است، گفت: هم اکنون 25 پایگاه ستاد عتبات عالیات در داخل استان فعالیت می‌کنند که بنا به پتانسیل‌های هر شهرستان، این 18 هزار خشت طلا بین آنها تقسیم شده است.



ایزدی با بیان اینکه سال گذشته در سطح استان خراسان رضوی، 700 میلیون تومان به ستاد بازسازی عتبات کمک شده است، اظهار کرد: این آمار از ابتدای سال جاری تاکنون یک و نیم میلیارد تومان بوده است که امید داریم تا پایان سال این رقم افزایش یابد.



وی با بیان اینکه مردم ما همیشه به ائمه اطهار(ع) عشق و ارادت داشته‌اند، بیان کرد: بسیاری از مواقع زائران حرم ائمه(ع) در کشور عراق با این ذهنیت به این اماکن کمک می‌کنند که کمک‌های آنها در راستای توسعه حرم هزینه شود اما در این کشور این کمک‌ها برای هزینه‌های داخلی حرم استفاده شده و در راستای بازسازی حرم هزینه نمی‌شود از همین رو از مردم می‌خواهیم کمک‌های خود را به ستاد عتبات عالیات تحویل دهند.



ایزدی افزود: پولی که از سوی خیران به عنوان وقف به این ستاد داده می‌شود، در هر جایی که بخواهند از جمله رواق‌ها، ایوان‌ها و صحن‌ها هزینه خواهد شد.



وی تصریح کرد: افرادی که یک خشت طلا جهت مطلاکاری ایوان امام جواد(ع) و سایر مکان‌ها به ستاد عتبات اهدا می‌کنند، شماره کدهایی به آنها داده می‌شود تا بدانند خشت طلایی که اهدا کرده‌اند در کدام قسمت به کار رفته است.



ایزدی در ادامه با اشاره به اینکه مردم ایران و استان خراسان رضوی همه چیز خود را از ائمه اطهار(ع) می‌دانند، اظهار کرد: همت و فعالیت روحانیون در جمع‌آوری کمک‌های مردمی جهت بازسازی عتبات جای تقدیر دارد و امید است همچنان در این راستا از ابزار تبلیغ، با تلاش خستگی‌ناپذیر در جهت انتشار شعائر دینی و سیره ائمه(ع) بهره ببرند.

captcha