تمدید مهلت ارسال چکیده مقالات به همایش «حکومت علوی»
کد خبر: 1407934
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳

تمدید مهلت ارسال چکیده مقالات به همایش «حکومت علوی»

گروه اندیشه: مهلت ارسال چکیده مقالات به همایش «حکومت علوی؛ نگاهی پس از چهارده قرن» که پیش از این تا پایان اردیبهشت‌ماه اعلام شده بود، تا 15 خردادماه تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، دانشگاه مفید فراخوان همایش بین‌المللی «حکومت علوی؛ نگاهی پس از چهارده قرن» را در پنج محور «مبانی مشروعیت، وظایف حکومت»، «اخلاق سیاسی و حکومتی»، «رهیافت‌ها و آیین حکومت» و «زمینه‌ها، دستاوردها و ارزیابی نتایج آن» اعلام کرده است.
بنا بر این گزارش، همایش بین‌المللی «حکومت علوی؛ نگاهی پس از چهارده قرن» همزمان با عید غدیر در مهرماه سال 1393 برگزار می‌شود و پژوهشگران علاقه‌مند بایستی چکیده مقالات خود را حداکثر تا 15 خردادماه سال جاری و اصل مقالات خود را حداکثر تا 20 مردادماه به دبیرخانه همایش واقع در قم، میدان مفید، دانشگاه مفید ارسال کنند.
گفتنی است که در محور «مبانی مشروعیت»، عناوین فرعی حکومت و حق مردم و حکم خدا، حکومت و راهکارهای کسب قدرت، ویژگی‌های حاکم اسلامی و سنت اسلامی و سیره عقلایی پیشنهاد شده است.
در محور «وظایف حکومت» نیز وظایف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، تربیتی و آموزشی و اجتماعی حکومت، هر کدام به طور مجزا، موضوعات مد نظر در این محور برای دریافت مقالات هستند.
در محور «اخلاق سیاسی و حکومتی» موضوعاتی نظیر وحدت اجتماعی، شفافیت و صداقت، رواداری حقوق مخالفان و حفظ حدود آزادی‌ها برای پژوهشگران علاقه‌مند به نگارش مقاله در این محور پیشنهاد شده است.
ساختارسازی و قانون‌مندی، استواری بر اصول و مبانی، اصلاح‌گری و تحول‌خواهی و مصلحت‌اندیشی و عمل‌گرایی نیز عناوین فرعی مطرح ذیل محور «رهیافت‌ها و آیین حکومت» هستند.
ذیل محور «زمینه‌ها، دستاوردها و ارزیابی نتایج آن» نیز 10 محور فرعی پیشنهاد شده است که عبارتند از حکومت علوی و سنت‌های جاهلی، حکومت علوی و سنت نبوی، حکومت علوی و سنت خلفا، حکومت علوی و فرهنگ ملل تازه مسلمان، نتایج کوتاه‌مدت اجتماعی و اقتصادی، نتایج کوتاه‌مدت سیاسی و فرهنگی، نتایج بلندمدت در جامعه، فرهنگ و سیاست، تأثیر حکومت علوی در ترسیم الگوی حکومت اسلامی، تأثیر حکومت علوی در تمدن‌سازی اسلامی و عناصر تمدن‌ساز در حکومت علوی.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره  02532130298 تماس حاصل کنند یا به پایگاه اطلاع‌رسانی همایش به نشانی www.hokomatealavi.com مراجعه کنند.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سمانه اشرف
|
-
|
۱۳۹۳/۰۳/۰۵ - ۱۱:۱۹
0
0
باتوجه به اسلامی بودن جامعه ایران ومبناقراردادن الگوهاوعملکردهای شیعی واینکه علی ع به عنوان ابرمردتاریخ واسلام است بایدبزرگداشتهاوهمایشهایی درجهت اندیشه ها ی ایشان برگذارشود.تاجامعه مابه سوی سعادت بشری رهنمون گردد.
captcha