تلاش دبیرخانه مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان برای دعوت از اندرو ریپین
کد خبر: 1474696
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳

تلاش دبیرخانه مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان برای دعوت از اندرو ریپین

گروه دانشگاه: دبیرخانه مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، قصد دارد از استاد دانشگاه ویکتوریای کانادا به‌منظور سخنرانی در سمینار روش‌شناسی پژوهش‌های میان‌رشته‌ای قرآن دعوت به عمل آورد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) دبیرخانه مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان قصد دارد از آندرو ریپین، استاد دانشگاه ویکتوریای کانادا و یکی از برجسته‌ترین قرآن‌پژوهان غربی برای سخنرانی در سمینار روش‌شناسی پژوهش‌های میان‌رشته‌ای قرآن دعوت به عمل آورد.
همچنین در قسمت دیگر که بخش ارائه مقالات است، از ایشان در قالب هیئت داوران به‌منظور نقد و بررسی آثار دعوت خواهد شد. زمان برگزاری این همایش شنبه، 13 دی از ساعت 18 تا 21 در سالن همایش‌های برج میلاد خواهد بود.
بنا بر این گزارش، اندرو ریپین، یکى از برجسته‏‌ترین قرآن‌‏پژوهان غربى است که در 16 مه 1950 در لندن متولد شد. وی بعد از گذراندن تحصیلات ابتدایى و دبیرستان در سال 1968 براى دوره کارشناسى، وارد دانشگاه تورنتو شد. ریپین در سال‏‌هاى 1968 تا 1974 در دانشگاه تورنتو، در رشته علوم دینى تحصیل کرد.
وی براى ادامه تحصیل در مقطع کارشناسى ارشد، راهى دانشگاه مک گیل شد و در این دانشگاه به اسلام‌‏شناسى روى آورد و توجه خود را به علوم قرآنى معطوف کرد.
سنت دائرة‏المعارف‌نویسى، [در غرب] قدمت طولانى دارد. از این رو بخش اعظمى از فعالیت‏‌هاى ریپین، تدوین و نگارش مقالات متعدد براى چنین دائرة‏المعارف‏‌هایى است. وی جزو افرادی است که در تدوین دایرة‌المعارف قرآن نقش داشته است.

captcha