مراسم بزرگداشت آيت‌الله‌العظمی حسينی زنجانی در مشهد برگزار شد
کد خبر: 2535815
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۵

مراسم بزرگداشت آيت‌الله‌العظمی حسينی زنجانی در مشهد برگزار شد

گروه اجتماعی: مراسم بزرگداشتی به‌مناسبت ارتحال آيت‌الله سيدمحمدعزالدين حسينی‌زنجانی، 29 ارديبهشت‌ماه با حضور حجت‌الاسلام كاظم صديقي، امام جمعه موقت تهران در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، مراسم ارتحال حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدمحمدعزالدين حسينی‌زنجانی، 29 ارديبهشت‌ماه با حضور حجت‌الاسلام كاظم صديقی، امام جمعه موقت تهران آيت‌الله سيدمحمد حسينی زنجانی، پسر ارشد آيت‌الله‌العظمی حسينی‌زنجانی و جمعی از دانشگاهيان اعم از اساتيد، كاركنان و دانشجويان در مسجد امام رضا(ع) پرديس دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.
حجت‌الاسلام كاظم صديقی، امام جمعه موقت تهران در اين مراسم با اشاره به ديدگاه قرآن كريم نسبت به علما، اظهار كرد: علما از ديدگاه قرآن كريم داری وی‍ژگی‌های خاصی هستند و در 2 پايگاه مردم را با خدا و دين آشنا كرده و آن‌ها را به مسير الهی هدايت می‌كنند.
وی افزود: يكی از اين دو پايگاه، پايگاه توليد علم بوده كه علما مولد آن هستند و فرآورده‌های علمی خود را همانند چشمه جوشانی به ديگران منتقل مي‌كنند و در پايگاه دوم برخی از علما كار نشر و ترويج علم را بر عهده دارند.
حجت‌الاسلام صديقی تصريح كرد: كار پيامبران و امامان ما نيز در تمام طول تاريخ دعوت و نشر دين خدا بوده است كه اين كار را هم اكنون علماي برجسته انجام می‌دهند.
امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه برخی از علما به حق دارای علم هستند، ابراز كرد: در تمام طول تاريخ علما دارای ارتش نبوده و هيچ قدرت نظامی نيز از آن‌ها حمايت نمی‌كرده است اما آن‌ها دل‌های مردم را در اختيار داشتند تا توانستند در طول تاريخ دشمنان و استعمارگران را با شكست روبه‌رو كنند كه همه اين مسائل به اين دليل بوده كه آن‌ها به حق دارای علم بوده‌اند.
وی با بيان اينكه ولی فقيه به مردم نيازمند نيست، گفت: اين مردم هستند كه به ولی فقيه نيازمند هستند چرا كه آن‌ها راه را برای مردم روشن می‌كنند. اگر می‌خواهيم به خدا دست يابيم، بايد زندگيمان را بر اساس فقه و اصول دينی جدول بندی كنيم.
يادآور می‌شود، در ابتدای اين مراسم نماز ظهر و عصر به امامت آيت‌الله سيدمحمد حسينی‌زنجانی، پسر ارشد آيت‌الله‌العظمي سيدمحمدعزالدين حسيني‌زنجاني اقامه شد، همچنين علی خوش‌چهره، در اين مراسم به مداحی و مرثيه‌خوانی پرداخت.
captcha