به گزارش خبرگزاری بينالمللی قرآن(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نيشابور رمضانعلی بيات مسوول امور فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نيشابور با اعلام مطلب فوق عنوان داشت: شاعران نيشابوری كه دل در گرو ولايت دارند و در طول ساليان متمادی با اشعار خود كه جوهره ولايی داشته در تمامی ميدانهای نظام مقدس انقلاب اسلامی ثابت كرده اند كه دنبال رو ولايت هستند و اينك همچنان مدافع راستين ولايت خواهند بود و از هيچ كوششی در اين زمينه دريغ نخواهند كرد و شعر ولايی كه نشأت گرفته از غدير است را در تمام قرون و اعصار گسترش خواهند داد.
وی گفت: شاعران و اديبان آستان بوس حريم ولايت آثار فاخر خويش را با موضوع: ابعاد مختلف شخصيتی ، سياسی ، فرهنگی و احاديث پيامبر اعظم "ص"، حضرت امام علی (ع) ، امامت ، ولايت ارايه نمودند.
بيات خاطر نشان كرد: امسال اين شب شعر معنوی به اهتمام انجمن ادبی فضل بن شاذان (شعر آيينی) ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، شورای اسلامی وشهرداری شهربار،كانون فرهنگی وهنری مساجدو شورای شعر و بسيج هنرمندامن همزمان با عيد فرخنده غديرخم در درحسينيه شهر بارشهرستان نيشابور برگزار شد.
در شب شعر غديركه همزمان با عيد سعيد غدير خم، با حضور پرشور و اقبال شاعران، مردم سادات و فرهنگ دوست شهربار و مسوولين اجرايی همراه بود شاعران برجسته شهرستان : غلامعلی عسگری ، عباسعلی حشمتی ، ،سيد حسن سلامت ، ،عباس باقريه ، محمد علی مهرآيين، محمد درودی ، طالب گاراژيان ،محمدابراهيم لگزيان،سيدكمال سيد موسوی ، جمشيد ميرمحرابی ، جعفرخوش بيان، براتعلی بازوبندی آخرين سروده های خويش را با موضوع: ولايت، غدير ، امامت، امام علی (ع)، پيامبر اسلام(ص) و ... برای حاضرين قرائت كردند و حجت الاسلام اسماعيلی امام جمعه شهربار در خصوص جايگاه امام علی (ع) سخنانی ايراد كرد وآنگاه حاج برات اله عصمتی از مداحان وذاكران اهل بيت عصمت وطهارت "ع" به مولوديه خوانی پرداختند.