نقش رسانه‌ها در معرفی خادمان قرآن به مردم/ اثرگذاری ایکنا در این زمینه
کد خبر: 2790553
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۲
حمید محمدی بیان کرد:

نقش رسانه‌ها در معرفی خادمان قرآن به مردم/ اثرگذاری ایکنا در این زمینه

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با تأکید بر نقش مؤثر خبرگزاری ایکنا در معرفی خادمان قرآن، گفت: این خبرگزاری ‌که یک رسانه قرآنی است، می‌تواند نقش مؤثری در این زمینه ایفا کند، البته تاکنون نیز به خوبی و شایستگی نقش خودش را انجام داده است.

حجت‌الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه جامعه قرآنی یکی از مهم‌ترین مزایای فرهنگی و قرآنی کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: جامعه خادمان قرآن کریم یکی از منسجم‌ترین، بزرگترین و ساختارمندترین مجموعه از حیث مؤسسات تحت پوشش خانه‌های قرآنی به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه حرکت رو به رشدی بعد از پیروزی انقلاب در زمینه مطالبات خادمان قرآن کریم انجام شده است، عنوان کرد: در تلاش هستیم به زودی انجمن خادمان قرآن کریم به یک انجمن جهانی در داخل و خارج از کشور برای شیعیان و اهل تسنن تبدیل شود.

نقش رسانه‌ها در معرفی خادمان قرآن به عموم مردم

وی در ادامه با اشاره به نقش رسانه‌ها در معرفی خادمان قرآن کریم به عموم مردم، بیان کرد: رسانه‌ها در این زمینه نقش اساسی ایفا می‌کنند که در این راستا رسانه باید نقاط قوت و ضعف را شناسایی و اقدام به الگوسازی کند.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با تأکید بر نقش مؤثر خبرگزاری قرآنی ایکنا در معرفی خادمان قرآن کریم، گفت: خبرگزاری ایکنا که یک رسانه قرآنی است، می‌تواند نقش اثرگذاری را در این زمینه ایفا کند البته تاکنون نیز به خوبی و شایستگی نقش خودش را انجام داده است.

وی تأکید کرد: هرچه خادمان قرآن کریم مورد تکریم و احترام قرار بگیرند، در ایجاد انگیزه میان آن‌ها بسیار مؤثرتر است بنابراین باید در این زمینه یک برنامه‌ریزی مناسب و صحیح صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام محمدی ادامه داد: هر چه خادمان قرآن کریم را تکریم و حمایت کنیم، موجب افزایش سطح اساتید می‌شود لذا تکریم خادمان، تکریم مجموعه فعالان قرآنی در سطح کشور به شمار می‌رود.

ضرورت استفاده از نظرات خادمان قرآن در سازوکارهای قرآنی

وی تأکید کرد: در این راستا باید از تمام ظرفیت‌های خادمان قرآن کریم بهترین استفاده و حمایت را انجام دهیم و تلاش شود که از نظرات آن‌ها در سازوکارهای قرآنی بهره ببریم.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با بیان اینکه خادمان قرآن کریم افرادی هستند که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لوح خود را از دست رؤسای جمهور گذشته دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: در اقدامات جدید در تلاشیم مفهوم خادم توسعه پیدا کند تا بتوانیم افراد جدیدی را به این جمع ملحق شوند.

captcha