کد خبر: 3140571
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰
به ریاست معاون آموزشی وزارت علوم؛

یازدهمین نشست کارگروه توسعه آموزش عالی قرآنی برگزار شد

گروه دانشگاه: معاون آموزشی وزارت علوم با تأکید بر یکپارچه‌سازی زیرنظام‌های آموزشی در حوزه علوم قرآنی، گفت: لازمه مأموریت‌گرایی آموزش عالی در حوزه علوم انسانی و قرآن، تفاهم و تعامل با تمام ذی نفعان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، نشست یازدهم کارگروه توسعه آموزش عالی قرآنی به ریاست مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

در این نشست، شریعتی نیاسر در سخنانی به جایگاه مبنایی قرآن در شکل‌دهی رفتار و اعتقادات جامعه اسلامی اشاره کرد و مشکلات امروز جامعه بشری را ناشی از دوری از آموزه‌‌های قرآنی برشمرد و اظهار کرد: کارگروه توسعه آموزش عالی قرآنی کشور باید درصدد مقابله با این معضل در نظام علمی کشور برآید.

وی با تأکید بر جایگاه راهبردی کارگروه توسعه آموزش عالی قرآنی در نظام توسعه فرهنگ قرآنی گفت: کارگروه توسعه آموزش عالی قرآنی با تدوین سیاست‌ها و راهکارهای لازم بر مدار اسناد بالادستی، زمینه‌ساز تحول در نظام آموزش عالی قرآنی است.

شریعتی نیاسر با تأکید بر یکپارچه‌سازی زیرنظام‌های آموزشی در حوزه علوم قرآنی، بیان کرد: مأموریت‌گرایی آموزش عالی، سیاست کلان وزارت علوم است که لازمه اجرای آن در حوزه علوم انسانی و قرآن تفاهم و تعامل با تمام ذی نفعان است.

وی در ادامه گفت: مأموریت‌گرا نبودن مراکز آموزشی علوم اسلامی اعم از مراکز حوزوی و دانشگاهی امکان رتبه‌بندی آن مراکز بر مبنای مأموریت‌های محوله را از ما سلب کرده است.

شریعتی نیاسر با اشاره به کثرت درخواست‌های واصله از مراکز آموزشی برای ورود به تمام حوزه‌های علمی، بیان کرد: اگر چه بازتعریف مأموریت مراکز آموزش عالی، از ‌جمله مراکزی که مجری رشته‌های قرآنی هستند، کاری دشوار است، اما این موضوع نباید موجب حذف این برنامه شده؛ لذا کارگروه باید تا رسیدن به نقطه مطلوب تمام مساعی خود را به کار بندد.

بنا بر این گزارش، در ادامه این نشست سازوکارهای مأموریت‌سپاری به مراکز آموزش عالی علوم قرآنی و گام‌های اجرایی جهت تحقق آن مورد بحث قرار گرفت و با تأیید کلیات آن، مقرر شد شاخص‌های ارزیابی گروه‌های قرآنی تعیین و نحوه شناسایی وضعیت موجود در دستور کار جلسه آتی قرار گیرد.

captcha