کتاب «امیر مؤمنان به روایت نهج‌البلاغه» بررسی می‌شود
کد خبر: 3319808
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
در شهر کتاب؛

کتاب «امیر مؤمنان به روایت نهج‌البلاغه» بررسی می‌شود

گروه اندیشه: کتاب «امیرمؤمنان به روایت نهج‌البلاغه» در نشست هفتگی شهر کتاب بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کتاب «امیرمؤمنان به روایت نهج‌البلاغه» نوشته مجید رضایی‌دوانی توسط مؤسسه فرهنگی شهر کتاب نقد و بررسی می‌شود. این نشست با حضور نگارنده و مسعود ادیب برگزار خواهد شد.
گفتنی است بیش از ده قرن است که از تالیف نهج‌البلاغه می‌گذرد، و در این مدت، نوشته‌های بسیاری اعم از شرح و تصحیح و مستدرک و دانش‌نامه و ... بر آن نوشته شده است. از مطالب مندرج در نهج‌البلاغه برای شرح معارف دینی در زمینه‌های مختلف استفاده می‌شود. تنوع و گستردگی مطالب آن باعث شده که دانشمندان متعددی از جمله علمای سیاست، جامعه‌شناسی، مدیریت، اقتصاد، کلام، فلسفه، ادب، تاریخ، حدیث و فقه به آن رجوع و از سخنان حضرت استفاده کنند. به تازگی کتاب «امیر مومنان به روایت نهج‌البلاغه» به قلم مجید رضایی‌دوانی و به همت نشر نگاه معاصر انتشار یافته است که مطالب نهج‌البلاغه را به صورت تاریخی تنظیم کرده است که این شیوه کمک شایانی به درک بهتر مطالب آن می‌کند و جایگاه خطبه‌ها و نامه‌های نهج‌البلاغه را در مواضع مناسب حیات حضرت علی (ع) نشان می‌دهد.
این نشست هفتگی سه‌شنبه نهم تیر ساعت ۱۶:۳۰ در مرکز فرهنگی شهر کتاب به نشانی خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود. ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

captcha