نام‌گذاری مکانی در تهران به نام «آیلان»
کد خبر: 3358640
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
مسجد جامعی پیشنهاد داد:

نام‌گذاری مکانی در تهران به نام «آیلان»

گروه جامعه: عضو شورای اسلامی شهر تهران‌، با تلخ ارزیابی کردن اتفاق رخ داده برای کودک ۳ ساله کوبانی پیشنهاد نامگذاری مکانی در تهران به نام کودک کرد سوری که قربانی خشونت‌های فرقه‌ای شده بود را به عنوان نماد ضد خشونت پیشنهاد داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، احمد مسجد جامعی در سخنان پیش از دستور جلسه یکصد و هشتادم شورای اسلامی شهر تهران با تسلیت به دلیل کشته شدن کودک کرد سوری گفت: کشته شدن این کودک که قربانی خشونت‌های فرقه‌ای نشان دهنده گونه‌ای از مظلومیت انسانیت و انسان در دوره معاصر است.

وی با بیان اینکه برای نشان دادن مظلومیت در سینما از کودکان استفاده می‌شود افزود: اتفاقی که برای این کودک سه ساله و برادر 5 ساله‌اش رخ داد اتفاقی تلخ بود و ما در همراهی از این کودک مقابل ایدئولوژی‌های مذهبی خود ساخته می‌توانیم نقطه‌ای را در شهر به نام این کودک کرد کوبانی به نام آیلان نامگذاری کنیم‌.

انصاری: شورای شهر تهران در مقابل اتفاق رخ داده برای کودک کوبانی موضع‌گیری کند

غلامرضا انصاری‌، عضو شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای این جلسه به اتفاق رخ داده برای کودک کرد سوری در سواحل ترکیه، اظهار داشت: این اتفاقی تکان دهنده بود که در یک سمت آن اسلام منفعت جو و داعش جنایتکار و در طرف دیگر آن افرادی که شعار حقوق بشر را می‌دهند ولی کمترین ارزشی برای آن قائل نیستند قرار دارند‌.

وی خواستار شد تا شورای شهر تهران با موضع‌گیری در این خصوص بتواند پیام مظلومیت این کودک را به جهانیان منتقل کند‌.

captcha